• LillaMy2023

    Lite blod i en vecka

    Hej! Som många andra så blev det en positiv oplanerad överraskning hemma hos oss när vi plussade den 31/8. Och kom små vattenblandade blödningar och jag hållt på i ca en vecka. Började när jag skulle haft ägglossning. Kommer inget konstant flöde utan kommer och går med mensvärksmärta samt lite blod när jag torkar mig. Panikslagen jag jag på mig binda varje dag men vissa dagar är det ingenting och andra dagar lite blod, men verkligen inte lika mycket som vid mens. Plussade senast 2 dagar sen (igen). Barnmorskan har bett mig att återkomma om det fortfarande blöder efter en vecka (vilket är om 2 dagar). Otålig och vill gärna hitta svar - positivt som negativt - nån annan som har haft liknande upplevelse och dela med sig av sin erfarenhet? 
  • Svar på tråden Lite blod i en vecka
  • Anonym (Lis)

    Bättre att ta det med bm. Blodblandade flytningar kan ju vara infektion, könssjukdom, cellförändringar eller inget farligt alls. försök att inte oroa dig utan ta det med  bm. 


    blir plusset starkare?

  • LillaMy2023

    Hej! Om det är nån som undrar hur det gick så kan jag uppdatera er om att jag fortfarande är gravid! Vecka 7+5 just nu. Mina HCG värde ökade endast med 15% och inte dubblades som de ska. Skicka till akuten för en trolig silent miscarriage men vid ultraljud så såg de två svarta prickar. Fick frågan vad jag skulle tycka om tvillingar. Panik. Dagen efter fick jag gå på vaginalt ultraljud och de ser att ett foster är levande (med ett mycket starkt hjärtljud) men den andra ?blodklumpen? är ca 3,5-4 cm och måste bort. Fick hormontabletter och de hoppas på att den ska sakna rinna ur mig alt försvinna som ett blåmärke. Tillbaka om 5 dagar för nytt ultraljud. Chansen är 50/50 om det blir ett missfall eller inte. Oavsett så är det skönt att veta! Fruktansvärt orättvist att gå runt och vänta för det tar väldigt mycket på psyket men jag håller tummarna för att det blir den positiva delen av 50. 

Svar på tråden Lite blod i en vecka