• Anonym (I)

Yrsel gravid

Är gravid i vecka 14 och har börjat få yrsel. Är livrädd att svimma? och nervositeten göt Allt värre. Är i slutet av min utbildning. Har 8 veckor praktik och praktiserat i 5 veckor. Så bara 3 veckor kvar. Teorin fixar jag men det är praktiken som tar emot. Livrädd att svimma eller värst av allt svimma framför barnen. Jag nämde Detta för dom andra pedagogerna och dom tycker jag borde bli sjukskriven och hoppa av. Men känns så himla jobbigt när man nästan är klar. Vad skulle ni gjort? Önska det gick bra att gå iväg och ta luft när yrseln är som värst men känns inte som dom andra tycker att det är okej?. :(

• Svar på tråden Yrsel gravid
  • Maymom

Äter du några tillskott? Järn? Försök Öka järnintaget annars, bm brukar kolla järnvärdena. Har du bra värden vet jag inte om det finns så mycket att göra, min bm hade inga tips på det tyvärr, jag hade mycket yrsel i denna graviditeten. läskigt när det kommer helt plötsligt i duschen, bilen eller matbutik, framför allt om man är ensam. 

Jag fick sätta mig ner, ta lite pauser. Dricka mycket, ta nån frukt extra. Hade iofs mycket yrsel när jag satt och låg ner också. Tror det lugnade sig efter v20 nån gång.
    Klart det ska vara ok att ta lite luft. Prata med dem och förklara hur du mår. 

• Jojohanna99

Klart du måste få iväg och ta luft vid behov. Ta gärna med vatten och nån frukt och åt regelbundet. Yrseln blir värre när man äter för lite eller dricker för dåligt. Men säg till när du behöver gå iväg för att ta frisk luft. Borde inte påverka ditt betyg eller omdöme negativt. Du kan inte hjälpa hur du mår. En helt annan sak om man är sjuk, då kan man sjukanmäla sig 

Svar på tråden Yrsel gravid