Kvinnor och skor!

I dagens kläd kultur är det mycket mycket sällan man ser eller träffar på kvinnor som har klackskor eller pumps på sig, det är ju snyggt med ett par pumps till långbyxor som är lite korta i snittet så man ser ankeln.
För att inte tala om hur snyggt det är till kjol eller klänning, men det har ju 95% av dagens kvinnor slutat använda i och för sig.....
Nej, modet är att gå omkring i mys pys skor till vardag som fest (läs gympa skor) vilket är helt obegripligt!!
Nu menar jag inte att ni kvinnor ska gå eller springa omkring i stilett klackar vilket jag kan förstå är lite opraktiskt till vardags, utan jag menar damskor med en lite mindre klack på några centimeter....
På 70 och 80 talet fanns det något som hette pumps som alla kvinnor använde, varför används i dessa idag?
Är det så enkelt att ni måste kunna lägga benen på ryggen och springa ifrån alla dårar som finns där ute som ska våldföra sig på kvinnor?
Eller får ni inte gå ifred från alla män som kommer icke skidåkande länder om dom får se lite av en ankel eller snygga ben?