• Mmamma92

    Testmani..

    Hej.
    Jag har total testmani för jag är så orolig för missfall, tycker testen jag tagit är så svaga.. Jag vet att jag inte kan påverka ett missfall om det skulle vara det men mentalt förberedd skulle jag isåfall vara.

    Minns inte när dom blev starka mina tidigare graviditeter.. men idag är det BIM och då borde väl man testa starkt eller har jag fel? Jag vet att man inte borde testa så ofta som jag gör men jag bara är sån orolig själ.. Så ingen behöver påpeka det, tack! Jag vill bara höra vad ni tycker angående testerna, är det för svaga för att vara bim? CB digital visade 1-2 men det borde väl vara 2-3 i det här skedet? Varit 1-2 för flera dagar sedan.. Eller är detta normalt?

  • Svar på tråden Testmani..
  • Maymom

    Håller med om att de är svaga för att vara bim. är du säker på när ÄL var? Hur många dagar efter ÄL är du?
    försök att testa varannan dag så ser du enklare  om de ökar eller ej.

  • svansmamman

    Jag säger som Maymom, de ser svaga ut för att vara tagna på BIM men är du helt säker på när du hade äl? Såhär såg det ut för mig på BIM, min cykel är 24 dagar. Det är såklart ingen måttstock, men ger ändock en fingervisning. 




    Jag tänker spontant att du kanske ska fokusera på de digitala testerna och försöka testa med en veckas mellanrum. För mig har det stämt de gånger graviditeterna gått vägen (2 ggr), medan de inte slagit om med en veckas mellanrum de gånger det inte gått lika bra (3 ggr). Det är lätt att hamna i test-träsket, men försök sätt upp regler för hur ofta du ?får? testa. Att göra det varje dag ger inget, det är bara slöseri med test och pengar.

    Jag håller tummarna för att allt går vägen ❤️

  • Mmamma92

    Maymom: ja, jag fick glad gubbe på digitala äl test tre dagar irad 27,28,28.8... tyckte det var konstigt att det visade glad gubbe alla tre dagar.. så borde vara äl +15-18 nu.. och enligt min app borde bim vara idag. Men skrämmande när gravidtesterna är så svaga men dom ser starkare ut i verkligheten, dock endå svaga men på bilden blev dom ännu svagare... 

    Svansmamman: Min cykel brukar vara 32 dagar. Men enligt appen är det bim idag ,den har räknat ut det efter jag prickat in äl i den.. men det är ju bara en app förstås. Ska följa ditt råd och ta nytt test om några dagar och se. 

    Tack snälla ni som gett er tid att svara ❤️

  • Maymom
    Mmamma92 skrev 2023-09-13 21:05:40 följande:

    Maymom: ja, jag fick glad gubbe på digitala äl test tre dagar irad 27,28,28.8... tyckte det var konstigt att det visade glad gubbe alla tre dagar.. så borde vara äl +15-18 nu.. och enligt min app borde bim vara idag. Men skrämmande när gravidtesterna är så svaga men dom ser starkare ut i verkligheten, dock endå svaga men på bilden blev dom ännu svagare... 

    Svansmamman: Min cykel brukar vara 32 dagar. Men enligt appen är det bim idag ,den har räknat ut det efter jag prickat in äl i den.. men det är ju bara en app förstås. Ska följa ditt råd och ta nytt test om några dagar och se. 

    Tack snälla ni som gett er tid att svara ❤️


    Jag skulle säga att du är Max äl+15 då. Att ÄL var tidigast den 29e. Ja känns lite svagt för ÄL+15. Men ÄL-test garanterar ju inte att ÄL skett då, så kan ju varit senare också. 


    Hoppas det ökat om några dar!

  • Maymom
    Mmamma92 skrev 2023-09-14 08:04:55 följande:

    Gårdagens och dagens, ser en lite ökning, så är lite lugnare för tillfället Oskyldig


    Det var en tydlig ökning😃
    mycket tydligare än den jag hade när jag fick ma.
  • Amandy1990
    Mmamma92 skrev 2023-09-14 08:04:16 följande:
    Det där är jättestarkt ju! Här är mina test på BIM, jag är nu i vecka 10 och har sett hjärtat picka på UL. Lycka till! 
  • Mmamma92

    Oj, dom var svaga. Så glad att det gick vägen för dig, det ger mig hopp! Tack Hjärta och lycka till med graviditeten {#emotions_dlg.flower}

  • Mmamma92

    Jag blir så stressad.. tog ett CB digital nyss vilket BARA visade gravid 1-2 ännu!? Det borde ju vara 2-3 i det här laget? Jag blir så ledsen, har en stark känsla som säger att den här graviditeten inte kommer sluta väl... Testerna ha ökat långsamt från början. Undrar om det är ett kommande MF eller utomkvedshavandeskap.. testerna kan väl bete sig lite mystiskt då med.

    Jag ska ringa BM på måndag, ifall det är ett utomkvedshavandeskap då ät det väl bra att ta reda på i tid. 😞

    Har inga symtom heller, endast lite molande mensvärk men det är allt...

Svar på tråden Testmani..