• catherinem

Plus efter en timme

Hej på er! 

Jag ha en fråga och undrar om det är någon annan som har upplevt detta och sedan varit gravid. 

Jag har nu testat mig 4 dagar i rad. Varje test har visat negativt i början men sen efter 30 min - 2h blivit positivt. Kan det finnas något tecken på att jag kanske är gravid? Är det någon som varit med om detta? 

tacksam för alla svar och var snälla❤️ 

skickar med bilder på testerna. 

• Svar på tråden Plus efter en timme
  • Anonym (Vicki)

Nej, det funkar inte så :) Du kan ägglossat senare och vara gravid men läs aldrig av test efter tiden som det står.

• catherinem
    Anonym (Vicki) skrev 2023-09-14 10:31:47 följande:

Nej, det funkar inte så :) Du kan ägglossat senare och vara gravid men läs aldrig av test efter tiden som det står.

Jag antog det men känns så konstigt att det blivit så på fyra stycken test?🙈
  • Alvedon83

Det blir nästan alltid torkstreck på dessa test efter utgången tid, har hänt mig flera gånger och har inte varit gravid då.

• Anonym (Lis)

Det finns en anledning till att man inte ska läsa av testen inom en viss tid.
    Att det blir så på alla test är ju för att de är tillverkade på samma sätt.

Obs att ett negativt test inte alltid betyder att du inte är gravid, du kan ha testat för tidigt osv. Men dina 4 test är inte positiva.

• fjanten

Just clearblues blir nästan alltid så, bättre med t.ex. graviditetskollens tester med rosa färg som mer sällan är missvisande.

• Anonym (Positivt)

Håller inte alls med föregående inlägg. Jag har bara fått ett sånt streck efter utgången en enda gång och då var jag gravid. Alla andra gånger som jag testat har det varit blankt även efter utgången tid då det vertikala strecket enbart aktiveras av hcg-hormon. Grattis ts! :)

• Anonym (L)

Detta har hänt mig två gånger.

Första gången var jag gravid, andra gången var jag inte det. Men jag skulle inte lita på det om det inte har lästs av inom tiden. 

Svar på tråden Plus efter en timme