• Fiffi11

    Dölja missfall?

    Jag sitter med enorm sorg och ångest nu. Efter en MA för ett år sedan och ett missfall i april plussade jag igen för tre dagar sedan och har nu fått bruna flytningar så jag vet vart detta barkar.

    Vi har påbörjat utredning för ivf hos Sophiahemmet där vi betalar utredningen själva men behöver hjälp av landstinget vilket vi inte får förrän i april då det gått ett år från senare kända missfallet. Ska jag bara mörka detta och gå och ta blodprov när missfallet har blött ut? Klarar inte att vänta ett år till. Läst att missfallsutredningar inte ger någonting utan lär bara förlänga tiden. 


    Å andra sidan vill man ju veta att det inte finns något kvar. Kan man gå till annan gynekolog och bara spela dum och be om en vanlig undersökning så att det inte registreras? 


    fan vad orättvist allt känns nu 

  • Svar på tråden Dölja missfall?
  • Anonym (hej)

    Jag hade mörkat. 

    Men vill också säga att jag varit gravid totalt 4 ggr, först två MA i rad, sen två lyckade graviditeter i rad. 

    ALLA GÅNGER har jag blött på samma sätt. Jag hoppas det går bra för dig den här gången!

  • Fiffi11

    Tack ❤️ betyder mycket att höra och än är det inte över. Går på din linje och mörkar

  • Anonym (hej)
    Fiffi11 skrev 2023-09-14 21:23:03 följande:

    Tack ❤️ betyder mycket att höra och än är det inte över. Går på din linje och mörkar


    Nej, vänta och se. Man vet aldrig. Mina blödningar var dessutom så konstiga, alltid brunt och liksom kornigt blod, det kändes liksom inte normalt. Vanligt rött blod hade varit enklare att tolerera. Det kom alltid i ungefär samma vecka också, vilket sammanföll med då när fostrets hjärta ska börja slå. Jag vet fortfarande inte om jag hade otur med två missfall på raken, eller tur att det gick bra dom kommande två gångerna. 

    Vet hur jobbigt det är, jag håller tummarna. Hjärta
  • Anonym (Hm)

    Jag hoppas verkligen det går vägen, men gör det inte det hade jag mörkat. i ett tidigt skede tar kroppen hand om det mesta själv och du behöver nog inte kolla upp något om du inte märker av några problem efter blödningen. 

  • Fiffi11

    Stort tack till er båda hm och hej ♥️ pratade med en barnmorska igår och frågade bara kring processen av en missfallsutredning och hon sa att så tidiga missfall  är knappt värda att reda ut.

    lever i ett vakuum men fortfarande inget blod så hoppas hoppas att tredje graviditeten funkar nu. Kram till er

  • Anonym (Hm)
    Fiffi11 skrev 2023-09-16 09:55:18 följande:

    Stort tack till er båda hm och hej ♥️ pratade med en barnmorska igår och frågade bara kring processen av en missfallsutredning och hon sa att så tidiga missfall  är knappt värda att reda ut.

    lever i ett vakuum men fortfarande inget blod så hoppas hoppas att tredje graviditeten funkar nu. Kram till er


    Hoppas verkligen det inte kommer mer!! Jag hade en blödning på två dagar vid 9 veckan när jag väntade min andra. Hon hänger dom en korv på 7 kilo på min arm just nu medan jag skriver. uppdatera gärna!! Vi håller tummar och tår
  • Fiffi11

    Det blev ett MF. Kom mer brunt och gjorde ont som fan igår och idag är det lite rostrött blod fast ingen smärta. Inser att vi får dra igång en separat utredning för missfall och betala denna själva också. Samt stå för kostnaden ivf. Känns så fruktansvärt orättvist att jag är den 1% som får fler än tre missfall men det önskar man inte någon. Tack för ert stöd ♥️

  • Anonym (hej)
    Fiffi11 skrev 2023-09-23 12:20:34 följande:

    Det blev ett MF. Kom mer brunt och gjorde ont som fan igår och idag är det lite rostrött blod fast ingen smärta. Inser att vi får dra igång en separat utredning för missfall och betala denna själva också. Samt stå för kostnaden ivf. Känns så fruktansvärt orättvist att jag är den 1% som får fler än tre missfall men det önskar man inte någon. Tack för ert stöd ♥️


    Nä usch vad tråkigt att höra. Beklagar. :( 
    Är ni över åldersgränsen för att få landstings-hjälp eller varför måste ni bekosta det själva? (Jag vet inte helt hur det funkar)
  • Anonym (hej)
    Fiffi11 skrev 2023-09-23 12:20:34 följande:

    Det blev ett MF. Kom mer brunt och gjorde ont som fan igår och idag är det lite rostrött blod fast ingen smärta. Inser att vi får dra igång en separat utredning för missfall och betala denna själva också. Samt stå för kostnaden ivf. Känns så fruktansvärt orättvist att jag är den 1% som får fler än tre missfall men det önskar man inte någon. Tack för ert stöd ♥️


    Nä usch vad tråkigt att höra. Beklagar. :( 
    Är ni över åldersgränsen för att få landstings-hjälp eller varför måste ni bekosta det själva? (Jag vet inte helt hur det funkar)
  • Fiffi11

    Tack ♥️ mina tre missfall har varit i eller innan vecka 6 och då får man ingen hjälp via landstinget i Sthlm. Och med ivf måste man ha provat ett år utan att bli gravid, för då anses man kunna lösa det själv. Så trots att jag är 36 och har pco måste vi antingen vänta till sept 2024 eller betala själva om utredningen kommer fram till att vi behöver hjälp

Svar på tråden Dölja missfall?