• Åss

Blodklump från tarm en gång

För cirka tre månader sedan kom det en tumnagel-stor blodklump i toaletten när jag gjorde nummer två.

Jag har nu fått tid för Koloskopi men är orolig efter att ha läs att en på 10 000 dör av undersökningen i en läkartidning och att det inte beror på patientens kön, ålder eller hälsa utan snarare på hur väl genomförd undersökningen är/ läkarens erfarenhet. 

Jag tänker nu att det kanske är onödigt att genomföra undersökningen eftersom att det var en engångsgrej och jag hade då varit trög i magen några dagar tidigare och stressad under längre tid.

Någon som är läkare här eller har erfarenhet och kan komma med goda råd? 😀

Tarmproblem
  • Svar på tråden Blodklump från tarm en gång
  • Anonym (Ingenläkare)

Jag är då ingen läkare men erfarenhet av olika tarmproblem har jag gott om. 

Det kan aldrig skada att göra en undersökning och jag kan lova dig att inget kommer att gå snett under koloskopin. (Annars får du skylla på mig)

Men om du inte känner att det är värt det för att det bara hänt en endaste gång kan du ju skippa. Samtidigt har du ju väntat flera månader på tiden så det är väl lika väl att bara få det gjort ifall det skulle bli något problem igen?

Det löser nog sig ska du se!

• Åss

Tack för rådet! Blev lugnare av det 😀.

Läkaren lovade att skicka remissen till en viss klinik som han rekommenderade, har nu fått kallelse från den andra kliniken. Ska försöka ändra på det så känner jag mig nog ännu mer trygg i detta. 

Svar på tråden Blodklump från tarm en gång