Extrem hjärtrusning!
Hej,Nu överväger jag att kontakta sjukvården. Men eftersom det inte är något jag gör i första hand så vill jag höra här.
Jag är några år förbi 30 men har sedan jag var 15 i perioder haft problem med hjärtrusningar. Inget jag kollat upp men enligt min mamma har vi detta i släkten.
Är ingen orolig eller lättstressad själ, dock har det varit mycket press både i arbete och privat senaste tiden - men har upplevt mig själv ganska lugn och avslappnad. Inga tecken på stress, sover och äter bra osv.. förutom dessa hjärtrusningar som senaste dagarna känns av hela tiden! Vad jag än gör, vaknar till och med upp mitt i natten. Det känns exakt som att hjärtat FLADDRAR hysteriskt. Inte dubbelslag utan fladder! Riktigt obehagligt. Har även fått en del yrsel, men ingen smärta. Är helt övertygad om att vårdcentralen utan vidare kommer diagnostisera mig med stress men jag känner att jag behöver en riktigt undersökning. Någon med samma problem, vad har varit fel? Hjärtat? Som det är nu tror jag att ett kortare EKG kan registrera dessa rubbningar men chansen att läkaren gör ett EKG är ju minimal.. Så alla tips mottages tacksamt!