• Anonym (kvinna)

Finne/blåsa i underlivet

Jag har haft några blämmor i underlivet i kanske 2 månader nu, inte som rakfinnar som brukar försvinna alltså. De är vita och ganska små, vill inte klämmas. Skulle kunna vara blåsor men kliar inte alls och har inte några andra symptom på herpes. Någon som haft likadant? Känns som att man kanske borde testa sig ändå.

• Svar på tråden Finne/blåsa i underlivet
  • Anonym (HPV)
    Anonym (kvinna) skrev 2023-09-18 00:49:24 följande:
    Finne/blåsa i underlivet

Jag har haft några blämmor i underlivet i kanske 2 månader nu, inte som rakfinnar som brukar försvinna alltså. De är vita och ganska små, vill inte klämmas. Skulle kunna vara blåsor men kliar inte alls och har inte några andra symptom på herpes. Någon som haft likadant? Känns som att man kanske borde testa sig ändå.

Låter absolut som herpes även om de till slut går sönder och svider. 
    Der går inte att testa annat än att svabba en trasig blåsa, ta blodprov men det är svårt att få beviljat eller ryggvätskeprov ( ännu svårare) 
  • Anonym (kvinna)
    Anonym (HPV) skrev 2023-09-18 01:35:34 följande:
    Låter absolut som herpes även om de till slut går sönder och svider. 
    Der går inte att testa annat än att svabba en trasig blåsa, ta blodprov men det är svårt att få beviljat eller ryggvätskeprov ( ännu svårare) 
    Okej tack! Ska ta och göra det då, har hört så många skräckhistorier om första utbrotten och därför tänkt att det kanske inte är det då. Fingers crossed att det inte är det.
  • Anonym (Finnen)

Jag har aldrig haft herpes men jag har fått riktigt jobbiga finnar i underlivet några gånger, i ljumsken eller yttre blygdläpparna. De har vuxit och grott sig riktigt stora där i fukten. Någon gång har den gått tillbaka av sig själv men oftast kämpar jag och lirkar med den tills den kommer ut.

Om jag har tajta kläder särskilt träningstights-material blir det värre så jag försöker ha klänning eller löst sittande byxor.

• Anonym (kvinna)
    Anonym (Finnen) skrev 2023-09-18 04:31:03 följande:

Jag har aldrig haft herpes men jag har fått riktigt jobbiga finnar i underlivet några gånger, i ljumsken eller yttre blygdläpparna. De har vuxit och grott sig riktigt stora där i fukten. Någon gång har den gått tillbaka av sig själv men oftast kämpar jag och lirkar med den tills den kommer ut.

Om jag har tajta kläder särskilt träningstights-material blir det värre så jag försöker ha klänning eller löst sittande byxor.

Ja men det brukar jag få av rakning, klämmer alltid hehe. Dessa sitter dock precis vid slidöppningen och är nästintill omöjliga att klämma. Känns inte som att det beror på att trosorna skaver som de gör i tex ljumsken. 

tack för svar!
Svar på tråden Finne/blåsa i underlivet