• Anonym (ÄL)

Märker ni att ni har ägglossning?

Har googlat på ämnet för att se tecken på ägglossning. Det resulterar bara i att man ser en massa tips på att bli gravid. 

Inte det jag är ute efter just nu utan jag vill veta om det jag upplever är lika för andra. 

Tänker inte nämna mina eventuella tecken i tråden än utan kanske längre fram när ni har sagt ert. 

• Svar på tråden Märker ni att ni har ägglossning?
  • Anonym (Ja)

Känner jättetydligt när jag har ägglossning. Äggvite-flytningar, ibland lite ont och en pyttestrimma blod, livmodertappen blir större och jag blir märkbart mer sugen på sex. Har inte regelbunden mens men kan nästan på timmen räkna ut när den ska komma grundat på när jag känner av min ägglossning. Jag har aldrig varit gravid och aldrig använt hormonella preventivmedel. För mig har det räckt att undvika oskyddat sex vid ägglossning (om jag nu KAN bli gravid alls..).

• Anonym (ÄL)
    Anonym (Ja) skrev 2023-09-18 13:17:12 följande:

Känner jättetydligt när jag har ägglossning. Äggvite-flytningar, ibland lite ont och en pyttestrimma blod, livmodertappen blir större och jag blir märkbart mer sugen på sex. Har inte regelbunden mens men kan nästan på timmen räkna ut när den ska komma grundat på när jag känner av min ägglossning. Jag har aldrig varit gravid och aldrig använt hormonella preventivmedel. För mig har det räckt att undvika oskyddat sex vid ägglossning (om jag nu KAN bli gravid alls..).

Spännande. Inväntar lite fler svar innan jag berättar om mina misstänkta tecken. 
  • Anonym (Jodå)

Jag märker inte varje månad, men nästan. Märkte ingenting innan jag var 25 och hade ett skrivbordsjobb där jag satt stilla hela kvällarna, och hade ganska tråkigt. Jag har också haft kopparspiral så då kan vissa fysiska symtom bli tydligare har jag förstått.

Ett mensvärksstick vid ett par tillfällen har varit vanligt. Ofta har jag fått äggviteliknande flytningar. Vid sällsynta tillfällen har den varit brunaktig. 

• Anonym (Hanna)

Jag märker av det genom att jag får mer flytningar som liknar äggvita dagarna innan, och så känner jag ägglossningen. Det liksom sticker och drar lite i nedre delen av magen. Har bekräftat att det faktiskt är ägglossning jag känner genom temp.

• Cereal Killer

Jag vet ungefär vilken dag jag är på i menscykeln, utan att någonsin notera några datum eller specifika symptom. Lite som att man ofta vet ganska exakt vad klockan är utan att titta på den. Det är säkert så att mina flytningar förändras osv, men det är inget jag medvetet brukar fundera över.

• Anonym (R)

Nej, har aldrig märkt något. Inte PMS heller.

Svar på tråden Märker ni att ni har ägglossning?