Jag tycker också det låter rimligt att arbeta 80 % med allt du gör i hemmet och barn. Jag jobbar 90 %, yngsta är 5 år, de andra 13 och 14, alltså självgående men behöver nästan varje kväll hjälp med läxor, och ca 3 träningar i veckan var som det ska hämtas från.
Jag hämtar nästan alla dagar från förskolan, ca kl 15:45. Sen går vi hem, leker lite med Lego eller spelar tv-spel, ritat eller något annat lugn. Yngsta är oftast trött efter förskolan och vill hem och ta det lugnt. Kanske en eller två gånger i månaden leker yngsta med en kompis, oftast hemma hos oss. Kanske gång i månaden åker yngsta o jag till simhallen direkt efter förskolan om jag lyckats sluta lite tidigare. Eller badstranden om det är sommar o varmt. Ibland tar vi en promenad i skogen intill och plockar bär, pinnar mm, har med oss fika. Men oftast vill sonen ta det lugnt. Ibland om maken är hemma tidigt hittat vi på något tillsammans på vardagar, men oftast blir det sonen o jag eftersom maken kommer hem sent.
På vardagarna brukar jag oftast tvätta o hänga iallafall en maskin, tömmer diskmaskinen när jag kommer hem, och har oftast lagat maten när maken kommer hem vid 18. I princip all städning gör jag, vi bor i hus på ca 200 kvm. Har förvisso robotdammsugare men sen är det allt annat?
Vi äter, ser på tv en stund, leker lite till, sen är det alltid jag som nattar yngsta vid ca 19:30. När han somnat brukar jag först göra läxan med en av tonåringarna, maken tar den andra, sen plocka upp grejer som spridits ut överallt, torka av kladdiga bord osv. Kanske tvätta en maskin till. Brukar försöka hinna med liten egen träning på kvällen, cykla på träningscykel, lite armhävningar etc. Typ en kvart.
Vid 21 tiden brukar vi se på tv, när alla barn antingen sover eller slappar i sina rum. Kanske en kopp the. Sen brukar jag lägga mig runt 23. Går upp 06:30.
På helgen brukar vi hälsa på någon eller ha någon över på en fika. Ofta är vi ute, gör någon aktivitet, cyklar, fiskar, åker till badhuset, äter ute på thaistället eller liknande. Jag brukar ofta städa på helgen, ta toaletterna, torka golv, vika all tvätt. Passar på när yngsta hänger med maken.
Har svårt att se hur jag skulle få ihop allt med en heltid.