• Anonym (Ts)

Hur långt räcker wifi?

Ska flytta till en lägenhet snart. En vän till mig bor 2 våningar ovanför. Finns det någon chans att jag kan logga in på hans wifi?
    Har ingen möjlighet att skaffa eget (pga bet anmärkningar). Det är enda chansen för mig att ha internet samt tv.
    Blir så tyst, ensamt och tråkigt annars.

Tror inte det funkar men frågar i alla fall. :(

• Svar på tråden Hur långt räcker wifi?
  • Anonym (L)

Tveksamt om det räcker. Om du får signal då kommer det nog vara väldigt segt och omöjligt för film. Finns kanske någon signalförstärkare att köpa men ni har ju en hel lägenhet emellan er. Men kolla i elektronikaffärer, de har nog mer koll!

Annars undrar jag om du har skulder eller bara anmärkningar? Jag fick bredband från bahnhof trots anmärkning. Då hade jag inga skulder kvar. Men det var verkligen inga problem! Så testa ring runt lite och testa.
    Det finns nog mobila bredband med där du kan betala i förväg tror jag, dessa kommer ju inte neka dig.

• Friger

Kanske... två mech-routrar. En i hans lägenhet och så en i din.

Jag fördelar ut internet hemma mellan husen på så sätt. Det fungerar bra. Nu dämpar betong, men avståndet är ju inte så långt. Du kan ju även placera routern i din lägenhet nära taket.

Svar på tråden Hur långt räcker wifi?