• Anonym (Pando)

Är äldre kvinnor bättre i sängen?

Man hör ofta att kvinnor har bättre sex när de blir äldre. Mer avslappnade, lärt sig mer om sin kropp och vad de gillar, vågar ge sig hän, m.m.
    Om en man pratar om unga tjejer så brukar de kvinnorna dyka upp och tala om att de har bättre sex nu jämfört med de var unga.
    Så män borde satsa på jämnåriga kvinnor.

När kvinnor träffar unga killar då är det ofta så att de unga killarna är bättre i sängen. Vad beror det på, att män inte blivit bättre med åldern, så som kvinnor blir bättre?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-09-21 07:25
    Jag tror att unga tjejer också kan vara bra i sängen. Men jag ser en tydlig skillnad där kvinnor skyndar sig att försöka övertyga män om de bör träffa jämnåriga istället. Kan inte minnas att jag sett att män försöker övertyga kvinnor att de bör träffa jämnåriga. Undrar vad det beror på?

• Svar på tråden Är äldre kvinnor bättre i sängen?
  • Anonym (Pando)
    Anonym (Pando) skrev 2023-09-21 07:21:19 följande:

Jag tror att unga tjejer också kan vara bra i sängen. Men jag ser en tydlig skillnad där kvinnor skyndar sig att försöka övertyga män om de bör träffa jämnåriga istället. Kan inte minnas att jag sett att män försöker övertyga kvinnor att de bör träffa jämnåriga. Undrar vad det beror på?

Min egen teori är att kvinnor känner sig hotade av unga tjejer och vill övertala män att de ska träffa kvinnor i samma ålder som hon själv är.
    Män förstår om kvinnor attraheras av unga killar, deras mer vältränade kroppar, och bryr oss inte om kvinnorna vill träffa killarna. Vi försöker inte övertala kvinnorna och säger inte att äldre män är bättre i sängen. Skullle bara vara löjligt.
  • Anonym (Pando)

Jag tror det har mycket med att kvinnor vill känna sig åtråvärda, känna sig bekräftade, vara föremål för hans intresse och lust. Om istället yngre tjejer får det, så vill hon smutskasta det, anklagar honom för att vara ytlig. 

• Anonym (Pando)
    Anonym (Pando) skrev 2023-09-21 07:39:12 följande:

Jag tror det har mycket med att kvinnor vill känna sig åtråvärda, känna sig bekräftade, vara föremål för hans intresse och lust. Om istället yngre tjejer får det, så vill hon smutskasta det, anklagar honom för att vara ytlig. 

Har egen erfarenhet av det. Kvinnor som träffar yngre killar tycker inte att män ska träffa yngre tjejer.
  • Anonym (KD)
    Anonym (Pando) skrev 2023-09-21 07:52:17 följande:
    Har egen erfarenhet av det. Kvinnor som träffar yngre killar tycker inte att män ska träffa yngre tjejer.
    Vad säger din syster om detta?
  • Anonym (KD)
    Anonym (Pando) skrev 2023-09-21 07:21:19 följande:
    Är äldre kvinnor bättre i sängen?

Man hör ofta att kvinnor har bättre sex när de blir äldre. Mer avslappnade, lärt sig mer om sin kropp och vad de gillar, vågar ge sig hän, m.m.
    Om en man pratar om unga tjejer så brukar de kvinnorna dyka upp och tala om att de har bättre sex nu jämfört med de var unga.
    Så män borde satsa på jämnåriga kvinnor.

När kvinnor träffar unga killar då är det ofta så att de unga killarna är bättre i sängen. Vad beror det på, att män inte blivit bättre med åldern, så som kvinnor blir bättre?

Eller så är det att olika personer uppskattar olika saker och på så sätt uppstår olika preferenser. Någar gillar erfarna, andra stora, vissa vältränade och få 50-åringar som inte har ett liv
  • Anonym (Pando)
    Anonym (KD) skrev 2023-09-21 08:07:42 följande:
    Vad säger din syster om detta?
    Hon tycker inte att män ska träffa yngre tjejer, men kvinnor kan träffa unga killar.
  • Anonym (Pando)
    Anonym (KD) skrev 2023-09-21 08:10:08 följande:
    Eller så är det att olika personer uppskattar olika saker och på så sätt uppstår olika preferenser. Någar gillar erfarna, andra stora, vissa vältränade och få 50-åringar som inte har ett liv
    Jag tror också att folk är olika. Men när män attraheras av unga tjejer så tycker de flesta ungefär samma. Det jag är mest nyfiken på är varför män inte blir bättre i sängen med åldern, när kvinnor blir det.
  • Anonym (KD)
    Anonym (Pando) skrev 2023-09-21 08:56:52 följande:
    Jag tror också att folk är olika. Men när män attraheras av unga tjejer så tycker de flesta ungefär samma. Det jag är mest nyfiken på är varför män inte blir bättre i sängen med åldern, när kvinnor blir det.
    En vanlig anledning varför män inte bli bättre med ålderna är att det inte har sex.

Vi normala män som har regelbundet sex med en eller flera blir bättre. Som med allt annat, vi lär oss

Att det sen finns kvinnor som går igång mer på en fjunig 18-åringen som kan återstarta på 30 minuter är en anna sak som du aldrig kommer förstå

Eller inte tänder på någon som med slapp mage, massor med svett, dålig hygien. mer hår på öronen än huvudet och som bäst halvslak.
  • Anonym (Pando)
    Anonym (KD) skrev 2023-09-21 09:01:57 följande:
    En vanlig anledning varför män inte bli bättre med ålderna är att det inte har sex.

Vi normala män som har regelbundet sex med en eller flera blir bättre. Som med allt annat, vi lär oss

Att det sen finns kvinnor som går igång mer på en fjunig 18-åringen som kan återstarta på 30 minuter är en anna sak som du aldrig kommer förstå

Eller inte tänder på någon som med slapp mage, massor med svett, dålig hygien. mer hår på öronen än huvudet och som bäst halvslak.
    En del kvinnor säger att de hade bättre sex med män som haft få. En del män som legat med många var dåliga i sängen.

Män som inte ligger regelbundet är onormala?

Jo, jag förstår varför kvinnor attraheras av unga killar. Det skrev jag förut. Missade du det?
  • Anonym (Vuxen kvinna)

Så fort en äldre kvinna på nåt forum säger att hon blir uppvaktad av yngre män så brukar det komma kommentarer från bittra äldre män om att de unga männen bara raggar på de äldre kvinnorna för att de är lätta att få omkull och konkurrensen om de yngre kvinnorna är så hård så därför tar de unga männen vad de kan få.
    Jag har sett flera exempel med riktigt snygga äldre kvinnor som haft långa förhållanden med riktigt snygga yngre män. 
    Jag tror det kan vara så att äldre kvinnor njuter mer av sex men personligen trivdes jag bättre med min kropp när jag var yngre så skulle jag träffa en yngre man nu kanske jag skulle känna mig ful.
    En äldre man el nån i min ålder (47) skulle inte ge mig komplex på samma sätt så då kanske sexet skulle vara bättre. Hur bra man är i sängen beror på inställning och erfarenhet och inte ålder. Är man självupptagen så är man kass i sängen.

Svar på tråden Är äldre kvinnor bättre i sängen?