Är Handen/Väster Haninge trygga områden att bo i?
Hade ni köpt lägenhet i Handen eller i Väster Haninge?
Är det trygga områden?
Hade ni köpt lägenhet i Handen eller i Väster Haninge?
Är det trygga områden?
Det beror på.Jordbro och Brandbergen som tillhör Haninge är väl inte så bra.
Det beror på.Jordbro och Brandbergen som tillhör Haninge är väl inte så bra.
Kan inte säga exakt om den vägen men vet att det finns lugna områden i Västerhaninge och Handen .
Nej, inte så bra. Visst, finns lugna delar, men också dåliga delar. Skolorna är inte så bra i Västerhaninge (ett ord). Hade inte dragit dit om jag var du.
Nej, inte så bra. Visst, finns lugna delar, men också dåliga delar. Skolorna är inte så bra i Västerhaninge (ett ord). Hade inte dragit dit om jag var du.
Det är över 12 år sedan jag flyttade från Västerhaninge men jag växte upp och bodde där i ca. 20 år innan dess.
Jag upplevde V-H som rätt lugnt. Det var mest småkriminalitet och tjafs som förekom. Ibland skedde mer allvarliga saker men inte mer än på någon annan plats skulle jag säga. Jag hade många vänner som bodde just vid Ringvägen och jag upplevde det aldrig som mer stökigt än andra platser. På min tid så låg det en avlång skogspark mitt bland Ringvägarna (det är ett rätt stort område) och där ryktades det om att folk hängde och hade fuffens för sig. Om det var sant vet jag inte men det skedde aldrig något stort eller konstigt som involverade polis iaf.
Vissa områden var lugnare än andra dock. Ringvägen var t.ex. ett område som på den tiden var hyresrätter och drog därför till sig allt mellan himmel och jord. Åbylund å andra sidan var mestadels barnfamiljer och på så sätt lugnare. Sedan har vi villaområdet vid Parkvägen där det var superlugnt. Men allt som allt så upplevde jag Västerhaninge som rätt lugnt. Men jag var också en rätt lugn person och var mestadels hemma/i närområdet.
Jag hade undvikit områden som Jordbro och Brandbergen. Speciellt Jordbro. Där hände det skit redan när jag var ung och man åkte inte dit om man inte var tvungen.
Trist förort?
Trist förort?
Beror på vilket område, Jordbro är ett getto som du ska undvika. Brandbergen också om du inte bor i husen precis närmast centrum. Handen är lite av samma, lagom tryggt.
Medan tex Västerhaninge centrum är jättemysigt. Lidaområdet är också fint, mycket villor och trygga grönområden.
Det står och faller lite med om du är ungdom och singel eller om du har barn och tänkt att de ska växa upp i området.