• Aelwa

Roliga "olyckor"!!

Finns det inga roliga "olyckor" som era barnb eller andras råkat ut för??

Min lillebror som nu är 7 stoppade för ett år sedan in popcornkärnor i öronen hehe.

In till sjukhuset där de skulle suga ut dem, problemet var att brorsan INTE ville ha någon suggrej i örat och de fick till slut söva honom för att få ut dem..
    Värsta kalibaliken för några små popcornkärnor.

Har ni, era barn eller vem som helst råkat ut för några roliga olyckor som små?

• Svar på tråden Roliga "olyckor"!!
  • Incredible

nja... roligt å roligt, i efterhand så skrattar jag åt det.... men min son satt naken på golvet, fick tag i ett video fodral och klämde snoppen då han stängde den. skrek som en galning å jag hade total panik... men det gick över, ingen skada skedd... nu e de rätt kul å tänka på faktiskt...

• Aelwa

Ohh stackarn Ja det är ju bara roliga olyckor om de inte ger några men! Annars är det ju inte alls kul!!

• Makaroner

Emil har "bara" stoppat en pannkaksbit i näsan, men den lyckades han fräsa ut själv

• gnagaren

Jo, Sanna sprang med våran goldenvalp(10 veckor).

Det regnade och hunden försökte komma ifatt henne och bita henne i benen.

Självklart lyckades han, mitt framför en vattenpöl

Dom störtdök båda två.
    Ungen på hunden, rakt i lervattnet.

Golden var inte golden, utan snarare svart

• storcarro

min dotter har madicken som favvofilm o särskilt den delen när lisabeth stoppar upp en ärta i näsan. Dottern gjorde likadant fast med en pärla.det blev akuten i 5 timmar för en grej som de kunde fixa på en minut. Dagen efter frågade jag henne varför hon gjorde det o då svarade hon bara : men mamma det förstår du väl att jag var tvungen att kolla hur långt upp jag kunde få den. Då var hon 4 år o har aldrig gjort nåt sånt innan eller efter heller för den delen. idag kan jag skratta åt det

• Näckrosen

När jag läste om Madicken imitatören i inlägget innan, kom jag at tänka på min styvson när han var ca 2 år. Det var ingen olycka men ändå en kul "grej". Varje gång han skulle titta på Pippi Långstrump, la han armarna på bordet och bara "rakade" ner allt på golvet. Sen lade han sig på mage, med huvudet i händerna och tittade... /Cia

• LillaLulla

Tyvärr är min son för liten för några "olyckor" ännu, men mina bröder har hittat på mycket i sina dagar...! En gång skulle mamma ha kalas, bredde smörgåsar heeeela långa morgonen. Kring 50 pers som skulle komma! Så gick hon ut ur köket, och kom tillbaka efter någon minut. Hon observerar att det är väldigt mörkt...? Då ser hon varför: Min bror, kring 3 år gammal, står på bordet och klistrar fast smörgåsarna på fönstret! Påläggen i en rad och bröden i en annan rad. Jo jo, snyggt och prydligt ska det vara...

Och en av mina kompisars barn försökte sig på den ädla konsten att dricka grovmalen svartpeppar med sugrör.

• Näckrosen

Det här var en rolig tråd. Har skrattat flera gånger.

Min mamma stälde min 1,5 åring vid toaletten för att kissa. Samtidigt sa hon kiss, kiss, kiss för att han skulle förstå vad han skulle göra. Svaret på detta blev att han förvånad och lite lätt rädd tittar ner i toan och säger Aaooou. Hans ord för Katt.
    Undrade nog vad mormors katt gjorde i toan...

• Pyris

Min son har gjort som Increible son gjorde.
    Hörde ett skri från vardagsrummet, där satt han med snoppen fastklämd i ett dvd-fodral. Plutten..men ingen skada skedd där heller.

En av mina töser var expert på att stoppa saker i näsan. En gång satt vi o åt middag och hon lyckades klämma in en grön ärta i vardera näsborre. Som tur var kunde jag trycka ut dom. Skratta gott efteråt, där hon satt med sina stora, gröna näsborrar .

• Splach

För någon vecka sedan satt johanna och kände sej själv i ansisktet, och rätt som det var, råkade hon köra up tummen i näsan, oj oj vad hon skrek.. och inte tog hon ut den heller, utan skrek bara hela tiden, så jag fick komma dit och ta ut tummen ur näsan på hon och trösta hon..

Och på tal o "olyckor"..
    Så hade jag sambon att byta blöjor, och det värsta han vet är bajs blöjor, men detta var ingen bajsblöja utan bara kissblöja, så han tar av hon blöjan och slänger den, och håller hennes ben i luften, och då klämmer hon ut en jätte korv
    han kollade helt liv rädd på hon, och så kissar hon och flinar lite, och han bara springer in på toa och låser in sej där hehe så jag fick ta reda på allt..
    Tog ett tag innan han vågade på sej att byta igen.

Svar på tråden Roliga "olyckor"!!