Blockerad efter 2 månader av intensivt pratande
Hej,Jag registrerade mig på en dejtingsajt för ett tag sedan och matchade med en fin kille som föll mig i smaken. Vi pratade varje dag och ibland kunde det även bli sensuellt (i form av bilder och videos). Vi hade bestämt en träff och dagen innan så blockerade han mig överallt. Jag känner mig väldigt sårad och utnyttjad, han verkade verkligen som en fin man.
Jag har funderat lite över varför han gjorde som han gjorde. Var han bara ute efter egen njutning eller kan det vara så att bilderna som han använde sig av var modifierade? Jag tyckte nämligen att han skrev som en yngre kille, runt 20-års åldern. Jag har själv barn i den åldern och kände igen mig rätt ofta i hur han formulerade sig.
Om detta är fallet, att han egentligen är i 20-års åldern men har redigerat sina bilder så han ser äldre ut, och sedan skapat ett konto i något annat namn - är detta olagligt?
Bara för att vara tydlig så är jag inte ute efter att anmäla, det var enbart en tanke som slog mig.
Ska även tillägga att han aldrig var otrevlig, hotfull eller betedde sig illa. Vi skickade intima bilder och hade telefonsex men jag var lika med på det som han var. Tyvärr fick jag ta nitlotten denna gång.