• Anonym (Betty)

Kille får klamydia via oralsex

Min man fick klamydia och erkänner enbart att han mottagit en avsugning. I hans värld så är det inte så farlig. Att detta ploppar upp o min hjärna nu är att jag misstänker att han är otrogen när tillfälle ges. 

Tänker att d nästan är omöjligt att bli smittad genom att ta emot oralsex.

jJag har låtit han komma undan utan större drama. Men det tär ändå på mig. Fick nyligen veta att han ville följa med 2 kvinnor hem o hon som berättade vill inte bli inblandad. Hon som sa det ljuger inte och jag tänker att det är sant. 

Hon berättade även att han har skrivit till hennes väninna att hon är sexig. 
    jag vet inte vad jag ska göra med informatiomen. 

vi har väldigt bra sex, jag gör allt för han och vad han än vill ha så är jag med. Jag blir väldigt kåt när jag s han njuta så jag älskar verkligen min man. varit ihop i 25år har 2 barn. Har aldrig flörtat med ngn annan man. Men nu tänkte jag att jag kan ju göra det så får han känna hur d känns. 

Jag är en kvinna med lågt självförtroende men vill stärka mig själv o se vart d landar. Han kommer aldrig erkänna ngt. Har funderat på. o bara göra mig vacker/ snygg för mig själv o ta hand om mig. 

min man älskar mig men jag kan förlåta allt men vill ändå veta för jag stör mig att andra vet och jag ska bara fundera vad som är sant.. 

skriver av mig lite för jag behöver rensa tankarna... 

• Svar på tråden Kille får klamydia via oralsex
  • Anonym (Mia)

Du måste ta in och bearbeta att han upprepat ligger med, eller vill ligga med, andra kvinnor. Det är steg 1 här.

? Har aldrig flörtat med ngn annan man. Men nu tänkte jag att jag kan ju göra det så får han känna hur d känns. ?

Dessa tankar är tex inte hälsosamma. Du funderar här på hur du med lite list ska kunna förändra honom, få honom att vakna upp och inse hur han sårat dig och att inse att han måste behandla dig bättre. Det är en fantasi om ett bättre liv med honom, men hur du än bär dig åt är det inte en fantasi som kommer att bli verklighet. Han vill inte ha sitt liv som du vill ha det, och det är upp till dig att acceptera detta faktum och välja om du vill lämna eller stanna. 

Detsamma gäller att bråka på honom, fråga ut honom, tjata om att du enbart vill ha sanningen. Sanningen är att han ångrar sig inte tillräckligt för att vilja försöka göra allt bra. En person kan bara förändras om den verkligen, verkligen vill det, och det finns ingenting i din text som talar för att din man vill förändras det minsta. Han är nöjd med det liv han lever. Det som återstår är alltså för DIG att förändra hur DU tänker, och det kräver då att DU verkligen vill det. 

Det går att vara i ett förhållande där en ligger med andra, och att ändå vara lycklig. Men det är i så fall helt och hållet du som måste jobba för att nå dit. Testa att gå i terapi några gånger och se om det ger något. 

Vet du redan med dig att du inte kommer att kunna bli lycklig om inte din man förändras, så försök inse att varje ytterligare dag i detta liv, innebär en förlorad dag i ett liv där du faktiskt är lycklig. Slösa inte bort din tid på att stanna kvar.

• Anonym (Betty)

Tack vilket fint svar. 
    Jag kommer nog aldrig få sanningen och som du skrev ska jag fundera på vad jag vill göra med mitt liv. 

Jag har gått i terapi ngn gång när det har varit jobbigt 
    även han. Det hjälpte bra men löste inte problem men dock hur vi pratar m varandra. Jag tycker det är bättre nu men när jag fick reda på att han skicka meddelande så undrar jag, varför gör man så? 

Han är smart man men när det gäller hur man underhåller sin kärlek så känns d sämre nu. Jag ska fundera på hur vi ska börja prata el om jag vill gå vidare själv. Min kärlek finns men jag vill vara den han skickar till. Har andra vänner som tycker d är ok att flörta när man går ut el via meddelande, så där är jag inte än. 

• Anonym (Mannen)

Han behöver ta ansvar för sina handlingar. Han ska inte minimera dem. Han får om det behövs för dig offra en del av sitt privatliv tills du kan lita på honom. Du behöver iaf berätta vad du behöver för att du ska känna dig trygg och älskad av honom.

Sen får han försöka leva upp till det.

Att vara otrogen själv är ytterst sällan en lösning utan riskerar bara att göra saker värre. 

• Anonym (Betty)

Tack för fint svar 

Otrogen ska jag inte vara. Tycker man städar rent först. Jag fick lite ångest att jag fantiserade om ngn annan. Ingen som jag känner  en jag råkade se... 

Jag går aldrig ut på krogen eftersom han är svartsjuk så vill inte bli förhörd om kvällen. Han kan också sluta prata med mig o vänta ut tills det blir bra. 

Jag ger alltid komplimanger och boostar han. 

Han går ofta ut på krogen utan mig. Jag gillar inte fyllan utan kan gå med om han dricker lite och hemgång tidig. 

Tänker att jag ska fråga varför han skickar meddelande till andra kvinnor o invänta svar. 

Han kommer då fråga vad jag vet om det.. 
    Får inte blanda in vänninan 

Han kommer hem idag, han har varit på jobb 3 v 
    så man vill ju inte starta med bråk.. 

.. 

• Tobben

Man får förutsätta att han tycker att det är okej att du ger andra män oralsex.
    Sug av en karl och berätta det för honom, eller hitta på en historia och se hur han reagerar.

• Anonym (J)

Menar du att en avsugning inte är otrohet?

• Tobben
    Anonym (J) skrev 2023-09-25 12:55:30 följande:

Ts man verkar vara av den åsikten.
  • Anonym (råger)
    Anonym (J) skrev 2023-09-25 12:55:30 följande:

Om det var en engångsgrej ?  Otur kan jag tycka
  • Anonym (Betty)

Att få klamydia på det sätt är svårt för mig att förstå.
    Der är otrogenhet i mina ögon o jag skulle inte bli slickad av en annan man o sedan vifta bort det. 

Jag vill tro att han erkände det han behövde typ. 

Jag tänker att han gick hela vägen.,, 
    Skulle jag dansa med en man tätt inpå så skulle det vara för mkt för han. Så jag dansar enbart bugg o sedan tackar för mig. 

Vill tro svartsjukan bygger på vad han själv gör. 

Jag är inte svartsjuk alls utan när man kommer hem m klamydia så blir man 😩
    Jag har alltid tänkt att jag är den enda för jag bekräftar han och vårt sexliv ärr på topp och har nästan alltid varit så. Jag är bra på sex o visar o säger vad jag vill ha och provar nytt med han när rätt stund kommer. 

Han säger själv att han njuter 100% m mig. 

efter 25år blir sexet bara bättre och vi håller på läng. 

Jag tänker jag får fundera på vad jag vill ha. Som person är jag förlåtande även mot vänner och vill helst inte ha drama blir aldrig arg mest besviken 😢 

• Anonym (råger)
    Anonym (Betty) skrev 2023-09-25 13:36:29 följande:

Att få klamydia på det sätt är svårt för mig att förstå.
      😢 

Kan bara hålla med. Otroligt ovanligt med Klamydia via oralsex.
    Samt dom få fall per år som diagnosticeras så är symptomen som en
    vanlig halsfluss och läker ut utan antibiotika.

Dom få fall som jag vet så har det varit MSM ( män som har sex med män)
    och att det är givaren av oralsex som smittats inte mottagaren.
    Jobbar i vården.

Om det är så att han hade klamydia så kunde han ju bara sagt att han har ont i halsen. Inte varför.  Låter mysko hela historien.
  • Anonym (Betty)

Nu var han mottagaren o hade känning på kuken 
    Han hade sex med mig innan han visste att han hade det 
    Han testa positivt o fick behandling.
    jsg fick testa mig o var negativt som tur va. 

Han var ju tvungen o berätta enligt lag men behövde inte 
    berätta mer än nödvändigt som jag ser det. 

Han är på resor med vänner el med jobbet så tillfälle har han. 

Att han börjar att skicka t en vän att hon är sexig det känns 
    inte bra.

Svar på tråden Kille får klamydia via oralsex