• Anonym (dabuzz)

Vården hjälper mig inte

Jag blir galen!

Jag har problem med framför allt yrsel, som nu pågått i ett års tid. Varje dag, konstant. Men även sömnproblem senaste 3 månaderna.
    Jag är 99% säker på att allt är relaterat till stress och jobbet (pga vantrivsel)

Men vården hjälper mig inte, för proverna visar att inget är fel på mig.
    Psykologen gav mig tipset att lägga mig senare för att bearbeta mina sömnproblem. Ja det hjälpte i två veckor, sen kom problemen tillbaka.

Jag vet inte vad jag ska göra längre. Jag är så less på att inte må bra och kunna göra normala saker, som att ta en promenad eller ens kunna sköta mitt jobb ordentligt.
    Men framför allt saknar jag gymmet, som jag var tvungen att sluta med pga yrseln.

Känns som att ingen tror på mig och jag blir bara mer och mer nedstämd över att ha det så här!
    samt såklart, blir tjockare och tjockare igen eftersom jag börjat tröstäta igen.

Någon som sitter på några tröstande ord? Gråter

• Svar på tråden Vården hjälper mig inte
  • Agda90

Tyvärr har jag inga tröstande ord att ge. Jag har själv haft problem med yrsel sedan jag var 17 är idag 43. Vården har inte hjälpt mig ett skit, nada zip, zero. En läkare ville sätta mig på antidepressiva för att "testa" om det hjälpte. Men att laborera med dopamin och andra ämnen i hjärnan kan göra det värre!! 
    Jag var dessutom inte intresserad av att sopa problemen under mattan, jag ville veta VARFÖR jag hade såna problem!!

Sjukgymnasten gick genom min journal innan jag kom till henne. Hon hade läst allt väldigt noga. Vi var båda två överens att min yrsel är hormonell men läkare kan inte sambandet mellan könshormoner, binjurar och sköldkörteln. Så man får hitta sina egna vägar.
    Jag har själv fått min yrsel under kontroll. Det tog mig mer än 5 år att klura ut hur jag skulle göra. Får jag känningar idag så har jag mina tricks. Öka saltintag, sitta blick still 1-2 timmar utan en massa intryck (dvs inga skärmar), äta och äta ordentligt. Andas!! Anna Hallens andningsminut har hjälpt mig mycket 

Det finns mycket annat att göra men jag skriver inte ut det här för det finns alltid någon som inte har kunskapen men ifrågasätter gladeligen.

• Anonym (Ida)

Vad försatte dig i denna situation? hur ser ditt liv ut annars? Går man runt spänd kan man bli yr. Du kan inte gömma dig för yrseln. Då blir den värre. Du måste utsätta dig för den för att övervinna den. Har själv problem med yrsel men försöker leva som vanligt 

• Anonym (Juju)

Om det är relaterat till stress så finns det ju inte mycket vården kan göra. Du får minska stessen i vardagen och se om det hjälper.

Har de förresten sagt något om kristallsjukan?

Hoppas det blir bättre sen.

Svar på tråden Vården hjälper mig inte