• Lessfear

    Hundförsäkring

    Kollar runt på olika hundförsäkringar.. hämtar snart hem en valp.. var ett tag sen jag hade hund, men då hade jag sveland. Helt ok. Vad har ni för försäkring? 
    Ska man sedan välja mellan eller stor? 

    Tacksam för svar Glad

  • Svar på tråden Hundförsäkring
  • Dexter dot com

    Jag har haft Folksam och alltid varit nöjd. Jag har haft den största försäkringen då skador, sjukdomar, rehab, mediciner snabbt drar i väg. Tänk även på att du behöver lägga undan rätt stora summor till tandstenssanering/tandutdragning om hunden får problem då inget försäkringsbolag täcker det.

  • 19Richie88

    Vi tog Agria XXXL +++- paketet nu sist vi.
    Den ink. Ja, den där med precis allting inkluderat, som täcker allt menar jag.
    Det stora vovve paketet. Kanske dyrast. Men 'what a'heck not liksom!

    Vi känner ju oss tvungna.
    Efter det att vi tidigare har haft tre hundar innan nuvarande tillskottet, lilla valpen nu.. så har dom tidigare tre dogsen olyckligt råkat ut för nånting genom åren som varit.
    Och inte ett enda hjälp någonstans på vägen har En fått av något tidigare försäkringsbolag heller.

    Alla jättesöta Labradorer i början, som senare har blivit mer 'vuxnare små-monster typer, för att sen växa upp, skärpa till sig mer åren' och bli ens gamla goa trotjänare. som dom rå'r om en och håller en så kär så mycket.. genom bla. lite mer svårare stunder hit o dit aaa. *En Tår var inte långt borta där, check på den. Hunden(ar) känner ju sånt därnt. Dom tröstar gråt gör dom.

    Men.. Vart var jag!?
    Ja just det, sen Gud i himln o' förbannat..
    Dom huliganerna. Dom tuggar(ade) ju i sig precis vad som helst med, 'Ja. För får det bara så, 'plats i käften' sk. då kan man jämt svälja det med alltså- helt, och utan problem. (Precis det.. och som jag sa till min kärri me'.. nä. Förlåt mi)

    I alla fall så, Jo?
    Dom har alla gillat från dagen då dom först såg ljus nästan allihop så har alla satt i sig då allt från pinnar nästan hel stor gren med har dom tuggat i sig!
    Kottar, stenar, bollar stora, små bollar, fotbollar samt tennisbollar, jo t.o.m golfbollar. Hur'e ens är det där möjligt?

    Det spel då ingen roll, finns ingen hejd, är en labbe så måste man bita och "allt går att äta, eller allt de är mat!" :P

    Nä. Och inte finns det en chans att stoppa det heller!
    "Aaamen du! *sagt med StockholmsDialekt; "Prova sån'dära "Fy-sprey" sa någon viktigpetter
    -Driver du svarade jag? Det där slicka min(a) hundar i sig som någe annat Godis menar jag på!"
    Nä, vartenda sånt influenser och vloggare TIPS vet jag inte, erhåller gärna tips ju det är inte de, men så till sist äre inte mer man kan göra, plocka ut bissingarna kan en inte göra liksom' Nä!
    Det har i alla fall ikke funkat något av dom tipsen överhuvudtaget.

    ..
    Klart! att det hjälper givetvis att plocka upp och hålla det, sakerna undan från gräsmattan exempelvis, man städar efter sig inomhus. Enkelt!
    Det hjälper ju allihop. Just då så tar inte hunden det kanske. Win win.

    Men dessvärre så kan man inte alltid hålla rent varje sekund, man glömmer ju av och är bara människa tyvärr, så blir det så.. att hinner man inte plocka undan, man går och hämtar någe från kylen, ska bara hämta en nya öl eller så..
    Så på den korta stund från man reste sig från borde bort till kylen så har minsann hundrackar'n vari uppe, eller framme vi bordet och klippt något ju.
    Eller har man varit snäll och gett hunden en motrot..Gott! Nä, inte till en Labbe.
    För då innan man hinner vända sig om så sätter hunden i sig hela karoten på tvären du vet. Jösses. Så det lärde man sig, man får dosera i bitar En-och en. 
    Mata som ett annat barn ju.

    När vi sen varit ute och gjort business.. Dom är då smarta med, Labradorer. Skoja inte!

    Dom minns ju minsann med vart saker o ting ligger, så systematiskt så passar dom på nästa vända och går fram och äter på vad det nu än är för något dom tvunget  tidigare ville åt ju.
    som dom sen inte säkert skulle äta heller.
    Dom försöker dra pennor med en hela tiden, i alla fall mina vovvar gjorde det med mig. Nya minstingen har med börjat nu hon med. Jösses.
    Det är som en blev förälder på nytt igen ju.

    Allt det tidigare nämnt så har detta i alla fall lett oss fram till olyckligt som sagt, fram till stundtals och nästan så att en har fått bosätta sig på djursjukhus och veterinär- ställena. Istället för att behöva åka fram o tillbacks hela tiden.
    Plus att varje gång har dom slagit ner på våra tidigare försäkringar och rent ut sagt kn*llat oss med att inte vilja hjälpa till någe alls, alltså dom tidigare försäkringsbolagen vi haft då menar jag. Alla har varit skit, det var ju ändå det tråden skulle handla om.. så ursäkta min rant, kände för att skriva loss lite.

    Lycka ti med ditt ärende hos vilket nu fblg. nu du, ts än så väljer. //R.

Svar på tråden Hundförsäkring