• Anonym (En tråd på liknande tema)

Vad tycker ni om flintskalliga män?

Inspirerad av tråden om korthåriga kvinnor så undrar jag vad kvinnor tycker om flintskalliga män.

Är det osexigt?

Borde män som är flintiga/tunnhåriga uppepå men har hår kvar på sidorna och i nacken raka hela huvudet, försöka kamma över eller bara visa sin "skullet"? Kanske börja bära bandana eller keps för att dölja?

Är tupé eller hårpluggar ok?

• Svar på tråden Vad tycker ni om flintskalliga män?
  • Anonym (man)
    Anonym (En tråd på liknande tema) skrev 2023-09-26 23:50:22 följande:
    Vad tycker ni om flintskalliga män?

Fabio har längre hår än dom.
  • Anonym (hamb)

Korthårig som kvinna är iofs ett val, flintskallig som man är det ej.

Men med detta sagt. Jag har inget emot det. Så länge killen har en skön utstrålning och faller mig i smaken, så är inte håret avgörande.

• Anonym (hamb)

Obs, är man flintskallig bör man ha rakat hår.

• Anonym (50+)

Jag som själv är över 50 år gammal har sedan länge fått inse att män i min ålder oftast inte har så mycket hår. 
    That's life. 

När jag nätdejtade som 40-åring blev jag nästan chockad över hur många män det var som inte hade hår, när jag tittade på deras foton på siten. Kommer själv från en familj där alla män har håret kvar långt upp i ålder så jag hade nog inte tänkt på att det kunde vara så annorlunda. 

Rent estetiskt tycker jag det är finare om man har hår på huvudet, men har man inte så kan man förstås inte hjälpa det. Rakade skallar är inget jag föredrar, men i vissa fall är det ändå bättre än att ha testar kvar, eller tonsur. Att unga män som har en massa hår rakar av det, tycker jag är lite synd. 

Som tur är ser jag mer till personers beteende och sätt, än hårstrån på huvudet eller några trivselkilon på magen. Den insikte har kommit med åldern antar jag. 

• Anonym (man)
    Anonym (50+) skrev 2023-09-27 07:32:55 följande:

Jag som själv är över 50 år gammal har sedan länge fått inse att män i min ålder oftast inte har så mycket hår. 
    That's life. 

När jag nätdejtade som 40-åring blev jag nästan chockad över hur många män det var som inte hade hår, när jag tittade på deras foton på siten. Kommer själv från en familj där alla män har håret kvar långt upp i ålder så jag hade nog inte tänkt på att det kunde vara så annorlunda. 

Rent estetiskt tycker jag det är finare om man har hår på huvudet, men har man inte så kan man förstås inte hjälpa det. Rakade skallar är inget jag föredrar, men i vissa fall är det ändå bättre än att ha testar kvar, eller tonsur. Att unga män som har en massa hår rakar av det, tycker jag är lite synd. 

Som tur är ser jag mer till personers beteende och sätt, än hårstrån på huvudet eller några trivselkilon på magen. Den insikte har kommit med åldern antar jag. 

Hört talas om peruk?
  • Anonym (Älskar män)
    Anonym (man) skrev 2023-09-27 07:37:55 följande:
    Hört talas om peruk?
    Men vilket meck att hålla på med?

Jag hade en kille med rakad skalle redan när jag var 25, det var liksom inget konstigt. Hans skäl var att han hade så många hårstrån att han fick svåra problem med mjälleksem om han hade längre hår än 3 mm.

Det finns killar som klär i rakat också, riktigt fina.
  • Kaede

Tycker inte så mkt egentligen.

Det finns självklart en åsikt i mig om jag måste rangordna. Men till vardags lägger jag absolut noll energi på att tänka på mäns hår så länge de passar i den frisyr de har. Rakat, hår eller en kombination.

Jag tror att jag tycker minst om överkamning och blandningen när det är flint på huvudet och han har ett galet vilt professors-Burr som står ut ngn decimeter som en gloria hela huvudet. Men inte ens de grejerna är faktiskt en dealbreaker egentligen OM det visar sig att vi klickar.

Svar på tråden Vad tycker ni om flintskalliga män?