• Anonym (gubben)

gammal å ful?

I min ungdom så fick jag massor av tjejer å var en het kille, men nu när jag är en liten bit över 40 (42) så är det helt dött på tjejfronten. Jag har tappat mitt hår å upplever att efter jag rakade bort håret så har tjejerna försvunnit!
    Jag har gjort lite forskning på en hårtransplation som skulle kosta 100.000 kr.
    Jag har sett resultaten på andra som gjort en hårtransplation och tycker det ser bra ut.

Ska man slänga ut 100.000 å få tillbaka dejtinglivet elr acceptera mitt öde som en soffliggare och njuta av skräpmat livet ut?
    Ni som varit i samma sits hur har ni gjort?
    även tjejer som läger ner pengar på erat utseende, har det varit värt det?

• Svar på tråden gammal å ful?
  • tankfull

Om jag hade haft 100 000 så hade jag absolut satsat dem! Tror det är värt det för din egen självkänsla oavsett dejting.

• Anonym (Patricia)

Nej det sitter inte i håret utan handlar nog mer om att du tappat självkänslan i takt med att håret försvinner. 

Är du flintis helt eller har du nån hopplöst tunnhårig frisyr? Kan vara värt att gå till barberaren och få en riktig rakning och behandling av huvudet. 

42 är inte gammalt alls så det finns ingen anledning att gubba till dig . Vilket leder mig in på nästa tanke. Det ärr väldigt lätt att fastna i en viss stil och jargong och samma beteende genom livet. Som 42-åring får man kanske fundera på om vissa saker kan anses förlegat och inte längre aktuellt och kanske rent av blivit pinsamt. Kanske dags för en uppdatering av kläder, stil , beteende etc ?  

Samt även landa i funderingar kring vilka sorts tjejer du försöker ragga upp?  Och i vilket sammanhang?  Och hur gamla är dom? Och hur beter du dig?

• Anonym (66:a)

Det skulle inte funka bättre för mig att du planterar hår på huvudet. Är jag inte intresserad innan så är jag det inte efter heller. Män i alla åldrar  är ofta rakade oavsett om de är tunnhåriga eller inte och jag tycker det är snyggt. Oftast. Jag har större problem med skägg. Inget jag kan påverka men ett långt skägg på en annars intressant man riskerar att jag avstår ändå. Den mannen blir lyckligare med en kvinna som gillar skägg. 
    Var en vecka i London i somras och det slog mig hur få långa, oansade skägg jag såg. 

• Anonym (gubben)
    tankfull skrev 2023-09-28 22:57:01 följande:

Om jag hade haft 100 000 så hade jag absolut satsat dem! Tror det är värt det för din egen självkänsla oavsett dejting.

Mmmm fundera på det, problemet är att jag inte har 100 000, utan får ta ett banklån isåfall ?? Har du problem med att bli tunnhårig?
  • Anonym (gubben)
    Anonym (66:a) skrev 2023-09-29 00:06:58 följande:

Det skulle inte funka bättre för mig att du planterar hår på huvudet. Är jag inte intresserad innan så är jag det inte efter heller. Män i alla åldrar  är ofta rakade oavsett om de är tunnhåriga eller inte och jag tycker det är snyggt. Oftast. Jag har större problem med skägg. Inget jag kan påverka men ett långt skägg på en annars intressant man riskerar att jag avstår ändå. Den mannen blir lyckligare med en kvinna som gillar skägg. 
    Var en vecka i London i somras och det slog mig hur få långa, oansade skägg jag såg. 

Fast med hår på huvudet så blir jag ju en annan person. Jag passar helt enkelt inte i rakat tyvärr...
  • Anonym (Meh..)

Gubbighet sitter inte i ålder. Inte enbart iaf. Samma med att vara en gumma. Mött många trista surtanter i min dar som befunnit sig i den ringa åldern 20-30.

• Anonym (gubben)
    Anonym (Patricia) skrev 2023-09-28 23:54:40 följande:

Nej det sitter inte i håret utan handlar nog mer om att du tappat självkänslan i takt med att håret försvinner. 

Är du flintis helt eller har du nån hopplöst tunnhårig frisyr? Kan vara värt att gå till barberaren och få en riktig rakning och behandling av huvudet. 

42 är inte gammalt alls så det finns ingen anledning att gubba till dig . Vilket leder mig in på nästa tanke. Det ärr väldigt lätt att fastna i en viss stil och jargong och samma beteende genom livet. Som 42-åring får man kanske fundera på om vissa saker kan anses förlegat och inte längre aktuellt och kanske rent av blivit pinsamt. Kanske dags för en uppdatering av kläder, stil , beteende etc ?  

Samt även landa i funderingar kring vilka sorts tjejer du försöker ragga upp?  Och i vilket sammanhang?  Och hur gamla är dom? Och hur beter du dig?

Nej det sitter i håret, jag har ju själv sett på dejtingsidorna att intresset är helt borta! Lägger jag upp gamla bilder med hår så får jag mail igen. Alla passar inte i rakat tyvärr. Sen att uppdatera min stil är nog ingen dum ide, köpa in lite nya kläder ska jag absolut göra. 

Jag har alltid raggat på tjejer i min ålder plus minus 7-8år.
  • Anonym (Njä)

som andra sa, det är nog din självkänsla det hänger på och inte håret. De flesta män blir tunnhåriga i den åldern och rakar bort det. Satsa på snygga kläder och bra utstrålning istället. Om du nu inte har råd med en hårtransplatation så verkar det rätt onödigt att ens överväga. 

• Anonym (True)
    Anonym (Meh..) skrev 2023-09-29 01:00:33 följande:

Gubbighet sitter inte i ålder. I

Sant. Gubbe är man om man tror att unga tjejer skulle vara intresserade. Typiskt gubbar att överskatta sin attraktionskraft. I hennes ögon är det en äckelfarbror med fulare kropp än unga killar, och som inte får upp den ens, haha Skrikandes
Svar på tråden gammal å ful?