• Anonym (Hur gör andra?)

Brukar par ligga nära varandra och hålla hand när de ska sova?

Min kompis har berättat för mig att hon och hennes kille brukar skeda tills de somnar och sedan skedar de flera gånger under natten, håller om varandra och ligger nära. Hon har även sagt att de brukar hålla hand tills de somnar också.

Jag blev ledsen när jag fick höra detta, eftersom min partner inte alls vill skeda eller hålla hand när vi ska sova. Han vill ha sitt eget utrymme, annars blir det för varmt tycker han. Önskar att jag också fick ha det så där mysigt.

Hur sover ni med er partner? Är det vanligt att hålla hand tills man somnar? Är det min partner som är annorlunda eller är det min kompis och hennes kille som är annorlunda?

• Svar på tråden Brukar par ligga nära varandra och hålla hand när de ska sova?
  • Anonym (ibörjan)
    Anonym (Hur gör andra?) skrev 2023-09-29 13:24:16 följande:

Min kompis har berättat för mig att hon och hennes kille brukar skeda tills de somnar och sedan skedar de flera gånger under natten, håller om varandra och ligger nära. Hon har även sagt att de brukar hålla hand tills de somnar också.

Jag blev ledsen när jag fick höra detta, eftersom min partner inte alls vill skeda eller hålla hand när vi ska sova. Han vill ha sitt eget utrymme, annars blir det för varmt tycker han. Önskar att jag också fick ha det så där mysigt.

Hur sover ni med er partner? Är det vanligt att hålla hand tills man somnar? Är det min partner som är annorlunda eller är det min kompis och hennes kille som är annorlunda?

I början gjorde vi det. Dels för att vi var nykära men också för att vi sov i en liten säng. Nu har vi en dubbelsäng med gott om plats och då ligger vi med eget utrymme omkring oss. Jag vill inte ligga och skeda när jag sover, kan ligga så lite innan men sen för mig själv när jag sover. 
  • Anonym (Element)

Ingen av er är annorlunda, men folk har olika preferenser när de ska sova. Jag måste ha utrymme, och både jag och min man tycker det blir för svettig att ligga precis intill varandra. Ibland kramas vi en stund när vi precis lagt oss, men sen lägger vi oss på varsin sida. 

• Anonym (?)
    Anonym (Hur gör andra?) skrev 2023-09-29 13:24:16 följande:

Om du fortsätter leta och jämföra kommer du säkert hitta fler gigantiska fel på din pojkvän. Lika bra att göra slut direkt.

Eller så ser du på allt bra ni har, sluta jämföra dig med andra, och lever lyckligt tillsammans.
  • sextiotalist

Vi har, väldigt tidigt i vår relation, inte sovit inpå varandra.
    Båda behöver utrymme 
    Numera har vi varsitt sovrum 
    Sambon har svårt med sömnen och vi har olika sovvanor 

• Anonym (Norrlänning)

Ingen av er är annorlunda. Det där tycker beror på så mycket och hur varm/kall man är, om man vill ha hudkontakt hela tiden. Ofta blir det tillslut svettigt mellan våra kroppar och då glider vi ifrån lite. Hålla hand, gärna men sen rör man på sig omedvetet. Jag vill sova på min högra sida och han på mage med vänster knä böjt så det blir svårt. Vi börjar med kontakt och sen lägger vi oss som vi vill. 
    Jag är i klimakteriet dessutom och väldigt varm med svettningar som blöter mig då och då. 

Anonym (ibörjan) skrev 2023-09-29 13:29:28 följande:
    I början gjorde vi det. Dels för att vi var nykära men också för att vi sov i en liten säng. Nu har vi en dubbelsäng med gott om plats och då ligger vi med eget utrymme omkring oss. Jag vill inte ligga och skeda när jag sover, kan ligga så lite innan men sen för mig själv när jag sover. 
    Ja, det kanske är något man gör i början. Dock har detta par varit tillsammans i fem år. 
    Anonym (?) skrev 2023-09-29 13:31:58 följande:
    Om du fortsätter leta och jämföra kommer du säkert hitta fler gigantiska fel på din pojkvän. Lika bra att göra slut direkt.

Eller så ser du på allt bra ni har, sluta jämföra dig med andra, och lever lyckligt tillsammans.
    Jag försöker inte leta fel. Däremot önskar jag att jag kunde få lite mer närhet när vi ska sova. Tycker att det är så mysigt att ligga nära och skeda.
  • Mimosa86

Ja vi brukar det ganska ofta, sked och han håller om mig (oftast handen på bröstet dock hahah) men mysigt. 

men jag tycker man måste respektera varandra här. Vissa blir för varma, vissa rör på sig mycket och andra vill ha sitt utrymme. Det betyder inte att man älskar varandra mindre.

• Anonym (Q)

Vi sov tätt hopslingrade så länge vi hade en liten säng, men så fort vi fick en större säng så började vi sova på våra egna sänghalvor. Kanske med undantag när det är riktigt kallt och vi söker värme hos varandra.

• Anonym (Sex?)

Vi vill ha utrymme när vi sover. Hon är dessutom i klimakteriet så hennes täcke åker av och på hela natten. Skulle vi skeda är det bara en kort stund eller för att hon vill ha sex. 

Svar på tråden Brukar par ligga nära varandra och hålla hand när de ska sova?