Överrörlighet barn
Hej,
Kanske fel kategori men jag fick för ett tag sedan veta att min 1åring är överrörlig. Han är just fyllda 14mån och när jag fick veta det så va det som att poletten trillade ner till varför han sitter i w position, varför knäna alltid viker sig inåt när han försöker resa sig upp utan stöd och varför hans högra ben översträcker sig när han går. Men när jag frågade vad detta innebar så fick jag inget svar. Jag har lusläst googla men blir inte klokare..vad innebär medfödd överrörlighet? Han började åla vid 4.5mån och började krypa på knäna precis vid 6mån och ställa sig upp med stöd vid 7mån. Men sen har det varit stopp och det har känts som att han varit väldigt svag i musklerna så vi har försökt träna hemma och tillslut fick vi kontant med fysioterapeut som upptäckte detta. Sonen är väldigt trött av sig och har på senare tid ibland klagat på smärtor i armarna..detta gör mig orolig..läser om eds på Google.. alltså vad innebär allt detta för honom i framtiden..vet att jag kan ringa en läkare men det är helg nu och dessutom mitt i natten så jag testar här o ser om någon har erfarenhet av detta..