• Anonym (H)

    Ensam, hitta vänskap?

    Hej!
    Någon som lyckats hitta "vänskapsdejt", alltså träffat en potentiell vän att ses i verkligheten online?

    Jag tycker det är så tråkigt att vara ensam, men vågar inte gå ut helt själv på krog eller pub eller så.... tänk om bag bara kunde knäppa med fingrarna så fick jag en tjejkompis att gå ut med? :)
    Får ångest av att jag är så ensam.

    Någon som har något tips hur jag ska hitta nya vänner? Gofriendly verkar kosta pengar tyvärr.

  • Svar på tråden Ensam, hitta vänskap?
  • Anonym (?)

    Hur ska du ha råd att gå på pub/krog om du inte har råd med GoFriendly?

  • Anonym (H)
    Anonym (?) skrev 2023-09-30 18:21:17 följande:

    Hur ska du ha råd att gå på pub/krog om du inte har råd med GoFriendly?


    Gofriendly verkar vara en återkommande avgift enligt en recension, och svår att avbryta. Vill inte riskera att vara tvungen att betala en prenumeration som aldrig går att avbryta. 
  • Anonym (vEn)

    Visst finns det sidor på Facebook för folk som söker vänner? Kolla där! :)

  • Anonym (Skicka en lapp)
    Anonym (H) skrev 2023-09-30 17:23:23 följande:
    Ensam, hitta vänskap?

    Hej!
    Någon som lyckats hitta "vänskapsdejt", alltså träffat en potentiell vän att ses i verkligheten online?

    Jag tycker det är så tråkigt att vara ensam, men vågar inte gå ut helt själv på krog eller pub eller så.... tänk om bag bara kunde knäppa med fingrarna så fick jag en tjejkompis att gå ut med? :)
    Får ångest av att jag är så ensam.

    Någon som har något tips hur jag ska hitta nya vänner? Gofriendly verkar kosta pengar tyvärr.


    Aktivera dig i någon förening och lär känna andra där. Förhoppningsvis utvecklas något till vänskap sen
  • Anonym (Allvar)

    Samma här, är ensam och internetberoende. Jag har förvisso sambo men fastna alltid bara på internet istället. Mina vänskaper håller sällan och det blir som att mina vänner skäms över mig känns det som. Försökt hitta nya vänner här på familjeliv men det var inte så lätt. 

  • Sunflora

    Gå med i en förening, volontärarbeta eller börja syssla med någon aktivitet är du religös ordnar kyrkan en massa aktiviteter. Jag tycker man hittar många bra föreningar på Facebook sök på vad du är intresserad av och orten där du bor, gillar du att vandra och bor i Göteborg söker du exempelvis på Hiking Göteborg. ABF och komux har också kurser du kan anmäla dig till. Har du yngre barn finns Öppna förskolan, sagostund på biblioteket mm där du träffar andra föräldrar. Försök träffa så mycket folk så möjligt och var öppen, bjud på dig själv och prata med andra. 

  • Anonym (Tyra)

    Håller med övriga. Förening, volontärsarbete etc. Inte säkert att du får en vän pang bom, men du lär känna folk och får bekanta iaf och det är mycket trevligare än att vara ensam. 

Svar på tråden Ensam, hitta vänskap?