• Anonym (NN)

Helt kört nu med denna tjej?

Träffade en tjej på en fest för typ ett halvår sen på annan ort och vi var ensamma singlar och hängde hela kvällen och hade skitkul och flirtade mycket. Vi började strula lite och ville båda mer men hon sade att hon hade barn och därför inte bjöd hem en kille första kvällen, även om dom inte var hemma. Övertalade henne och vi kom hem till henne och jag blev nervös iom att jag är väldigt oerfaren med sex fast jag är typ 40. Hon var väldigt lugn och bekväm och det var typ mitt livs bästa natt, hon var så omtänksam och kärleksfull och har inte blivit bemött så förut. Dessutom var hon sjukt bra oralt och fick mig att komma flera gånger. 
    Åkte hem på morgonen och kände mig rätt dålig efter natten när hon varit så fin och jag så passiv. Hade en bakomliggande ångest som började blossa upp och jag börjsde få massa hjärnspöken.
    Hon skrev efter några timmar och tackade för en jättefin natt och att hon tyckte jag var härlig och jag pallade det inte, berättade om min ångest och depression och att jag hellre undviker då och hatar att göra nån besviken. Hon bemötte även det jättefint sade att hon förstod och haft en del issues själv och önskade mig lycka till. 

Har inte kunnat släppa henne riktigt sen dess och tänkt mycket på den kvällen. Hade hennes namn så jag skrev till henne på Messenger. Berättade att jag gått i terapi och jobbat med mig själv och att jag varit alldeles för hård mot mig själv med närhet och hjärnspöken men att jag gärna vill lära känna henne .

Hon blev jätteglad att jag hörde av mig igen och sade ja till att ses och vi skrev några dagar. Pratade om allt möjligt om vardag och lite flirt och sex. Jag hade mycket jobb då och var stressad o inte så snabb på svar kanske och till slut skrev hon att hon inte upplevde någon nyfikenhet, att jag inte ställde några djupsre frågor och att kontakten inte kändes genuint, att kanske ingen av oss var känslomässigt tillgängliga. Visste inte vad jag skulle svara och pallade inte så det gick några dagar, hade mycket då.

Svarade till slut och berättade att jag haft mycket jobb och att det var tråkigt men önskade henne lycka till och att jag inte kommer jaga henne eller så.
    Hon svarade att hon beklagade min stress men att hon själv hade grejer att fokusera på och önskade mig allt gott.
    Tror hon har satt mig på ignorera nu för jag ser inte hennes aktiva status. Kan ändå inte riktigt sluta tänka på henne. Hon var så himla fin mot mig den kvällen och verkade ju glad att jag hörde av mig. Vad gjorde jag för fel?

• Svar på tråden Helt kört nu med denna tjej?
  • Anonym (Bling)

Klart att hon blir besviken när du hör av dig igen och vill lära känna, men sedan inte anstränger dig med att svara inom rimlig tid och dessutom visa nyfikenhet.

de flesta har stressigt i livet av och till, men en romantisk relation är ju en utmärkt ventil där man kan hämta härliga känslor som balanserar det som är jobbigt. Om du känner att en relation ställer en massa krav på dig som du inte kan leva upp till så är kanske inte den relationen för sig.

Du velade för mycket helt enkelt och det gjorde att hon gav upp hoppet. 

• Anonym (Åttan)

Det skulle jag säga att du har gjort. Du dumpade rejält med känslomässigt bagage över henne innan ni ens lärt känna varandra, använde henne som psykolog vilket gjorde att hon investerade i dig. Och sedan backar du. 

Jag förstår hon har backat, du kan ju inte förvänta dig hon hänger kvar på standby?

• Anonym (NN)

Kan jag göra nåt för att rädda upp det?

• Anonym (2 ggr?)
    Anonym (NN) skrev 2023-10-02 10:48:56 följande:

Kan jag göra nåt för att rädda upp det?

Nej jag skulle uppskatta om jag blev lämnad ifred. Att bli dumpad 2 ggr räcker. 
  • Anonym (NN)
    Anonym (2 ggr?) skrev 2023-10-02 11:11:20 följande:
    Nej jag skulle uppskatta om jag blev lämnad ifred. Att bli dumpad 2 ggr räcker. 
    2 ggr?
  • Anonym (L)

Hon har arkiverat dig, för att du hattar fram och tillbaka och inte verkar förmögen att ha en intim relation och släppa in henne. Hon har barn och jag förstår att man då drar öronen åt sig när någon verkar instabil och osäker. 

• Anonym (2 ggr?)
    Anonym (NN) skrev 2023-10-02 11:18:36 följande:
    2 ggr?
    Fel ordval av mig. Två misslyckade försök.  Du dumpade en gång och visade noll intresse andra försöket ni gjorde och då backade hon. 
  • Anonym (Bling)

Du kan inte sluta tänka på henne för att hon var så fin mot dig den kvällen.
    Men ändå kan du inte uppbringa energi och vilja att vara fin mot henne tillbaka. Tycker du att en så fin kvinna ska behandlas på det sättet som du behandlar henne?

hade du verkligen velat vara med henne och lära känna så hade du ansträngt dig. Men känns mest som du ville veta att hon fanns där som alternativ. Fundera på om du verkligen ska dejta, för du sårar bara andra med ditt agerande. 

• Anonym (Fia)
    Anonym (NN) skrev 2023-10-02 09:28:32 följande:

Har inte kunnat släppa henne riktigt sen dess och tänkt mycket på den kvällen. Hade hennes namn så jag skrev till henne på Messenger. Berättade att jag gått i terapi och jobbat med mig själv och att jag varit alldeles för hård mot mig själv med närhet och hjärnspöken men att jag gärna vill lära känna henne .

Hon blev jätteglad att jag hörde av mig igen och sade ja till att ses och vi skrev några dagar. Pratade om allt möjligt om vardag och lite flirt och sex. Jag hade mycket jobb då och var stressad o inte så snabb på svar kanske och till slut skrev hon att hon inte upplevde någon nyfikenhet, att jag inte ställde några djupsre frågor och att kontakten inte kändes genuint, att kanske ingen av oss var känslomässigt tillgängliga. Visste inte vad jag skulle svara och pallade inte så det gick några dagar, hade mycket då.

Svarade till slut och berättade att jag haft mycket jobb och att det var tråkigt men önskade henne lycka till och att jag inte kommer jaga henne eller så.
    Hon svarade att hon beklagade min stress men att hon själv hade grejer att fokusera på och önskade mig allt gott.
    Tror hon har satt mig på ignorera nu för jag ser inte hennes aktiva status. Kan ändå inte riktigt sluta tänka på henne. Hon var så himla fin mot mig den kvällen och verkade ju glad att jag hörde av mig. Vad gjorde jag för fel?

Personligen rent avtändande med de som är sega på svar och definitiv dealbreaker på de som lämnar det flera dagar för att de "inte vet vad de ska svara" - då kan man säga det och be att få återkomma. 

Vad du gjorde för fel? Hon ger dig om och om chanser och visar oändligt mycket tålamod med dina hjärnspöken och du skyller på "mycket jobb och är stressad" - är någon viktig så hinner man, så enkelt är det. Kanske inte under arbetstid men en stund stund på t ex kvällen har alla. Och har man inte det så har man ju heller inte tid för ett förhållande ändå. 

Någon som visar den här typen av beteenden redan i början och upprepat kommer fortsätta att göra så när det är något som stressar. Du kommer inte hitta någon som är öppen och förstående på det viset som är ok med den typen av beteende. 
  • Anonym (NN)

Blir dumt nu att ta kontakt igen va när jag har sagt att jag inte orkar jaga

Svar på tråden Helt kört nu med denna tjej?