Vad vill han, vara vänner eller mer?
Jag är ganska sexuellt attraherad av en kollega som jag jobbar mycket ensam med. Ibland tycker jag han verkar attraherad också, men det är svårt att säga eftersom han aldrig rör vid mig mer än en klapp på axeln ibland och aldrig ger mig komplimanger när det gäller mitt utseende tex, däremot påpekar han ofta att han trivs med mig och tycker om när vi ska jobba ihop, gillar mig som person och tycker vi är lika osv. Vi skrattar mycket ihop och har en egen jargong som ingen av oss har med andra kollegor. Han tittar mycket på mig, men det kan man ju göra med vänner också, för att man gillar dem.
Han har sagt att han hade velat hitta på något utanför jobbet (men vi har inte bestämt något heller och jag är osäker på om han menar det eller inte)
Ibland (ganska ofta) pratar han om tidigare relationer och sex, särskilt när vi har dödtid och är ensamma, men jag upplever liksom inte att han flirtar med mig (i alla fall inte på ett sätt jag är van vid, han är mycket mer återhållsam), så jag blir osäker. Jag vill inte fråga rakt ut,hur ska jag veta utan att fråga?
Jag vet att kärlek/sex på jobbet kan vara problematiskt, så det behöver ingen berätta.