• Anonym (Hypokondriker)

Kan man få könssjukdomar av toaletter eller pissoarer?

Hej.
    Jag är ute och reser mycket och går ofta på offentliga toaletter. Jag har ganska stort kön  och ibland när jag går på pissoar har det hänt att mitt kön nuddar pissoaren där det är kisstänk eller att jag råkar doppa mitt kön i kisset i pissoaren.
    När man står flera på rad har det hänt att det stänkt ganska mycket kiss på mitt kön, Jag är lite rädd för sjukdomar och gör mitt bästa för att hålla avstånd och undrar om man kan få sjukdomar av att få andras kiss på sig? Någon som vet? 

• Svar på tråden Kan man få könssjukdomar av toaletter eller pissoarer?
  • Anonym (..)

Störst risk är nog att smittas av MRSA på offentliga toaletter. Den risken finns även i Sverige såklart. Könsjukdomar är nog rätt liten risk att smittas av på toaletter men oavsett känns det som att du borde öka avståndet till de andra om det skvätter urin på dig. 

• Anonym (Kim)

För det första skryter du med organet. För det andra så är du väl inte så obildad i hur könsjukdomar sprids. Otroligt märkligt. För mig blir det hör en trolltråd. 

Skulle helst vilja svara att självklart riskerar du att drabbas. Mest av klamydia. Gonorré är luftburen smitta på offentliga toaletter. Skulle du behöva sitta på toan kommer du garanterad få flatlöss. De ligger och lurar under kanten på fjölen. 

• Xlr8

Ja om du drar ner byxorna till anklarna när du står i pissoaren, någon kanske anser dig oemotståndlig 

Svar på tråden Kan man få könssjukdomar av toaletter eller pissoarer?