• Anonym

Störst bäst och vackrast!

öä å ä ö

Jag är så trött på min "bästa" kompis. Aldrig att hon pratar positivt om mig inför andra och det känns verkligen som att hon letar fel på mig. T ex om vi är ute med andra så involverar hon sig aldrig eller lyssnar på mig utan väntar, inte lyssnar, till jag har pratat färdigt och byter direkt samtalsämne för att se till så att jag INTE hamnar i centrum. Hon förstorar upp småsaker som jag har gjort fel t ex pa jobbet och hon berättar för sina kompisar att så skulle minnsann inte hon gjort! Tilläggas bör att hon är singel och arbetslös.. Jag har ett välbetalt jobb och lycklig sambo, när jag träffade min kille ville hon aldrig lyssna pa vad vi gjort eller fragade aldrig hur det gick osv!..är bara såå förbannat trött på att hon glorifierar sig sjlv och hennes störst bäst och vackrast attityd och att tycker att hon är så mycket smartare än mig!!..suck! Någon i samma sits, vi har varit kompisar sedan hink & spade-tiden sa jag vill inte bryta.

• Svar på tråden Störst bäst och vackrast!
  • JANI

är det verkligen "bästa" kompisen=???? låter mer som svartsjuka

• Anonym

Hon har ändat sig och var inte sån här förut alls.

• hobnob

Jag tycker det låter som om din "kompis" är grymt avundsjuk på dig. Varför skulle hon annars hålla på och dissa dig?
    Fråga henne rakt ut vad hennes problem är, och varför hon håller på som hon gör. Låt henne inte ta över! Var hård!
    Funkar inte det: gör dig av med henne. Sådana "kompisar" behöver du inte.

• Frippa

Om du känner henne så pass väl... Fråga henne rakt på sak vad hon håller på med. Säg att du tycker att hon har förändras!

Det måste det vara den enklaste lösningen! Inte analysera utan fråga....

Ta en djup andetag och fråga varför....

• Pokemon

Låter som en gammal bekant som "fastnade" i singelsnurran. Hon har ingen humor, ingen självdistans och tar allt på blodigt allvar. Jag har brutit helt med henne, tålde inte hennes egofixering. Helt ointresserad av andra.

Hon säger jämt att hon vill vara singel och skryter om vem hon legat med (speciellt nån modell hon svärmade för för tio år sen, glamouröst (?). Alla som känner henne flyr fältet när hon kommer, för hon går folk på nerverna. Speciellt killarna.

Hon talar gärna om hur framgångsrik hon är, fast hon inte har nåt jobb. Och hur snygg hon är, fast hon inte alls ser bra ut.

MAO Hon vill hävda sig. Inte helt ovanligt.

Kramis

• princess of woolfs

det kanske du borde. om inte bryta med henne så åtminstone ta en paus, vara lite upptagen en tid, få lite distans. Det verkar som hon stjäl din energi och sånt har man egentligen inte råd med, lägg den på att träffa trevliga människor eller umgås med familjen istället

• Bumpy

Oj vad hon är avundsjuk på dig! Du har ju redan allt i hennes ögon inte behöver du väl oxå stå i centrum hela tiden? * ler* *sarkasm*

• Anonym

Jag har faktiskt försökt prata med henne men hon säger att hon inte fattar vad jag menar alls..

Vad jag gillar med denna sidan är att man får så ärliga och sympatiska svar från folk!

kram på er!

Svar på tråden Störst bäst och vackrast!