• Anonym (L)

    Lergigan, hjälper det mot ångest?

    WNågon här som äter Lergigan mot oro/ångest? Har fått det av läkaren. 

  • Svar på tråden Lergigan, hjälper det mot ångest?
  • Anonym (L)
    Anonym (V) skrev 2023-10-04 14:41:15 följande:

    Inte för mig. Gör mig bara trött


    Ok. Hur länge åt du dom? Och hur många mg?
  • Anonym (Ja)

    Hej! Jag har lergigan tror det är 25mg. Jag kan ta 1-2 enligt receptet men tar bara en vid behov. 
    Jag har dem vid sömnproblem som baseras på ångest. Tar dem som sagt vid behov, inte varje dag. 
    Jag blir lite dåsig av dem och sover gott. Brukar ta tabletten vid 19 för att slippa bli dagtrött. 
    Tycker de hjälper hyfsat mot ångest och ett stort plus för mig är att de inte är beroendeframkallande. 

  • Anonym (L)
    Anonym (Ja) skrev 2023-10-04 15:13:20 följande:

    Hej! Jag har lergigan tror det är 25mg. Jag kan ta 1-2 enligt receptet men tar bara en vid behov. 
    Jag har dem vid sömnproblem som baseras på ångest. Tar dem som sagt vid behov, inte varje dag. 
    Jag blir lite dåsig av dem och sover gott. Brukar ta tabletten vid 19 för att slippa bli dagtrött. 
    Tycker de hjälper hyfsat mot ångest och ett stort plus för mig är att de inte är beroendeframkallande. 


    Ok.. du tar dom alltså inte alls dagtid?
  • Anonym (Lova)

    Tycker dom funkar helt ok. Har ofta problem med ångest som ger illamående och de tar bort illamåendet i alla fall. Tar dom lite när som, blir inte särskilt trött av dom utan bara lugn så jag kan andas lite och inte stressar upp mig så lätt. Får ta 4 per dygn. 

  • Anonym (Jesuca)

    Nej, blev arg av den. kände mig väldigt konstig. 

  • Anonym (OJ)

    Jag känner en som tog lergigan Comp genom två graviditeter och båda barn föddes med utvecklingsstörning (heter det så nuförtiden, eller intellektuell funktionsnedsättning)
    Varför fick hon så starka tabletter under graviditet och kan de ha orsakat barnens diagnoser?

  • Anonym (L)
    Anonym (OJ) skrev 2023-10-04 15:57:40 följande:

    Jag känner en som tog lergigan Comp genom två graviditeter och båda barn föddes med utvecklingsstörning (heter det så nuförtiden, eller intellektuell funktionsnedsättning)
    Varför fick hon så starka tabletter under graviditet och kan de ha orsakat barnens diagnoser?


    eh nä.. det har inget med comp att göra. Det är helt ofarligt! Jättevanligt att det ges vid graviditet 
  • Anonym (Jesuca)

    Det lustiga är väl att det där är antihistamin, allergimedicin i grunden. Så inte så lustigt då att man kan bli tex arg av den. 

  • Anonym (Ja)

    Nej precis, inte dagtid. Der har väl hänt någon gång men jag tycker jag blir lite väl trött då, vill bara vila. Men det finns väl en variant som heter comp som man kan ta även dagtid? Ser att den nämnts i tråden. 


    Anonym (L) skrev 2023-10-04 15:25:00 följande:
    Ok.. du tar dom alltså inte alls dagtid?
  • Anonym (Ja)

    Tillägg: biverkningar jag får förutom avslappnad (som ju är positivt) är att jag kan få myrkrypningar i benen och att jag blir väldigt hungrig när jag tar dem! 

Svar på tråden Lergigan, hjälper det mot ångest?