Någon där ute som vuxit upp med en förälder som har ADHD?
Hur var uppväxten? Vilka nackdelar och vilka positiva bitar upplevde du?
Hur skulle du beskriva din förälder?
Hur var uppväxten? Vilka nackdelar och vilka positiva bitar upplevde du?
Hur skulle du beskriva din förälder?
Jag tror min mamma har ADHD men har aldrig gjort någon utredning. Min bror har allvarlig ADHD.
Min mamma har aldrig kunnat sitta still , därför städar hon jämt eller promenerar eller gör något annat praktiskt.
Hon kan inte koncentrera sig, vi såg aldrig ens på TV tillsammans under uppväxten. Ännu mindre klarar hon att läsaren bok.
Hon har dålig impulskontroll vad gäller humöret , så hon skrek och var arg ofta under min uppväxt. Hon var dock aldrig våldsam fysiskt.
Positivt? Arbetsam och hjälpsam har min mamma alltid varit,
Negativt: Raseriutbrotten var svårt att hantera för mig som barn.
Jag tror min mamma har ADHD men har aldrig gjort någon utredning. Min bror har allvarlig ADHD.
Min mamma har aldrig kunnat sitta still , därför städar hon jämt eller promenerar eller gör något annat praktiskt.
Hon kan inte koncentrera sig, vi såg aldrig ens på TV tillsammans under uppväxten. Ännu mindre klarar hon att läsaren bok.
Hon har dålig impulskontroll vad gäller humöret , så hon skrek och var arg ofta under min uppväxt. Hon var dock aldrig våldsam fysiskt.
Positivt? Arbetsam och hjälpsam har min mamma alltid varit,
Negativt: Raseriutbrotten var svårt att hantera för mig som barn.
Min mamma har ADHD. Hon fick diagnosen samtidigt som jag. När jag växte upp tänkte jag aldrig på det. Hon var som hon var.
Min mamma var en bra mamma de första sju åren , då hon var hemmafru. Sen när hon skulle studera och arbeta blev stressen nog för hög, hon var ständigt arg.
Ja, jag växte upp med en förälder som hade ADHD. Uppväxten var fylld med både utmaningar och positiva upplevelser. Nackdelarna inkluderade ibland bristande organisation och impulsivitet, vilket kunde leda till ojämnhet och svårigheter att hålla rutiner. Å andra sidan var min förälder också väldigt kreativ, energisk och entusiastisk, vilket gjorde vår tid tillsammans rolig och spännande. Föräldern hade en unik förmåga att tänka utanför boxen och se möjligheter som andra kanske inte såg. Jag skulle beskriva min förälder som en färgstark och inspirerande person som utmanade mig att se världen på ett annorlunda sätt.
Min mamma var en bra mamma de första sju åren , då hon var hemmafru. Sen när hon skulle studera och arbeta blev stressen nog för hög, hon var ständigt arg.
Jag har vuxit upp med en pappa som har adhd. När jag var liten på 1970 talet så talade man inte om adhd så mycket.Som liten var jag ofta rädd när humöret snabbt kunde svänga och jag fick en utskällning. Ofta förstod jag inte vad jag gjort för fel. Men skrik och skäll fick jag. Det ledde till att jag blev osäker och kände mig nedtryckt och tystad. Hade många år besvär med självkänsla och när speciellt en man höjde rösten. Men jag fick också enormt mycket kärlek av pappa, men vågade aldrig riktigt lita på och ta emot den för jag visste att nästa stund kanske jag skulle få skäll.Att växa upp och hela tiden vara på "helspänn" var jobbigt.
Min mamma har schizoaffektivt syndrom, men jag tror att hon har både Asperger och ADHD också.