• Maryy

    Hej

    Jag mottages gärna förslag vad lillasyster ska heta ? Storasystrarna heter Lydia & Ebba

    Ava, Elsa , Leah, Selma . Signe, Julia eller något annat  🙂 ? Mottages gärna åsikter förslag . Tack på förhand .

  • Svar på tråden Hej
  • Anonym (Abc)

    Dräm till med nåt som skiljer sig.

    Rosalie. 


    Fast Britt-Marie vore jäkligt uppkäftigt och förmodligen en av de första ungarna som heter det när det blir populärt igen.

    Ett sånt namn skulle passa ett bortskämt yngstabarn.

  • Core

    Hade jag fått en dotter gillar jag Eira. Frun ratar det för att en hälsocentral Heter så, men va fan alla namn har väl asociationer!?

  • Anonym (Mamma Mu)

    Lydia, Ebba och Evelina passar fint tycker jag. 


     

  • trollhona
    Maryy skrev 2023-10-07 11:22:58 följande:
    Hej

    Jag mottages gärna förslag vad lillasyster ska heta ? Storasystrarna heter Lydia & Ebba

    Ava, Elsa , Leah, Selma . Signe, Julia eller något annat  🙂 ? Mottages gärna åsikter förslag . Tack på förhand .


    Signe tycker jag var det förslag ni hade som passade bäst till systrarnas namn. Även Leah var fint

    Namn i samma stil (äldre historiska): Amelia, Eivor, Edith, Disa, Svea, Ingrid, Olivia, Kiara 
  • trollhona
    Core skrev 2023-10-07 14:02:38 följande:

    Hade jag fått en dotter gillar jag Eira. Frun ratar det för att en hälsocentral Heter så, men va fan alla namn har väl asociationer!?


    Jättevackert namn, synd att frun inte gillar det. Kanske Eivor kan vara ett alternativ för er.
  • Blue Waffle
    Maryy skrev 2023-10-07 11:22:58 följande:
    Hej

    Jag mottages gärna förslag vad lillasyster ska heta ? Storasystrarna heter Lydia & Ebba

    Ava, Elsa , Leah, Selma . Signe, Julia eller något annat  🙂 ? Mottages gärna åsikter förslag . Tack på förhand .


    Signe är fint, de andra är i min åsikt rätt uttjatade även  om jag gillar Elsa som namn så heter så många ungar det nu.

    Alva
    Ester
    Lia
    Wilma
    Silje
    Juni

    äldre namn som är fina är Angefrid, Birgit, Astrid, Rigmor, Görel, Hedwig, Tyra 
  • Anonym (Lis)

    Ava tycker jag är jättefint om man bor i engelsktalande land, på svenska blir det bara konstigt...
    Signe och Selma var fina till. Spontant tänker jag att det är fint att de får varsin bokstav, så slipper en känna sig utanför också.


    Annie, Alma, Kitty, Nora, Milla, Filippa.

  • Maryy

    Tack så mycket för synpunkter förslag ☺️ jag gillar Annie Väldigt mycket men sambon gillar inte . Nora är också fint . Alma heter kusinen . Men bra förslag där med varsin bokstav .

Svar på tråden Hej