• Anonym (O)

    Precis börjat med olanzapin

    tog min första tablett olanzapin 2,5 mg igår vid läggdags. Idag känner jag mig rastlös i hela kroppen, skiyjobbig känsla?
    är detta nåt som får över? Att det är nån insättningssymtom och försvinner efter ett tag. Någon som vet/har erfarenhet?

  • Svar på tråden Precis börjat med olanzapin
  • Anonym (O)
    Anonym (Olanzapin) skrev 2023-10-07 14:24:51 följande:

    10% blir rastlösa enligt FASS. Oftast går biverkningar över efter en tid jag tycker att du ska ge det en månad i alla fall. Själv blev jag avtrubbad och svintrött av Olanzapin det gick inte över så jag fick sluta. 


    https://www.fass.se/m/produkt/20080312000053/public/tabproduct


    Ok.. ska försöka ge det en chans. Trodde inte såna här biverkningar gick över?.men jag kanske har fel.  


    på vilket sätt blev du avtrubbad?
    själv känner jag mycket minskad ångest bara av första tabletten och det är ju positivt. 

  • Anonym (Olanzapin)
    Anonym (O) skrev 2023-10-07 14:29:42 följande:

    Ok.. ska försöka ge det en chans. Trodde inte såna här biverkningar gick över?.men jag kanske har fel.  


    på vilket sätt blev du avtrubbad?
    själv känner jag mycket minskad ångest bara av första tabletten och det är ju positivt. 


    Jag hade inga känslor för någonting, jag kunde inte uppleva varken glädje eller sorg utan gick runt som en likgiltig zombie. Jag tog den för sömnbesvär. 
  • Anonym (O)
    Anonym (Olanzapin) skrev 2023-10-07 15:04:24 följande:
    Jag hade inga känslor för någonting, jag kunde inte uppleva varken glädje eller sorg utan gick runt som en likgiltig zombie. Jag tog den för sömnbesvär. 
    Ok, det låter trist.
    jag har fått den mot ångest och måste säga, shit vad den hjälper bra mot det, och så snabbt? dock blir det outhärdligt med att känna rastlöshet. 
Svar på tråden Precis börjat med olanzapin