Polis och soc hjälp!
Hej, jag ska försöka sammanfatta mig kort..
igår hade jag och min sambo ett stort bråk efter att ha varit irriterade och småbråkat med varandra i ca 2 veckor. vi har varit tillsammans i 15 år och har inte bråkat på det här sättet. Det som hände var väl att bägaren rann över jag sa extrema saker vilket min sambo också gjorde, detta leda till att sambon ringde till psyk för att jag sa i stridens hetta att jag kommer ta mitt liv (Har ingen depression, ångest eller psykisk sjukdom i bakgrunden). personalen som kom tyckte inte att jag inte var självmordsbenägen. tyvärr så tryckte min sambo på mycket vilket ledde i att psyk ringde polisen.
polisen tyckte heller inte att psyk behövdes. dom upplevde det mer som det var ett ordentligt bråk. polisen var trevlig och förstod situationen men sa innan dom gick att dom alltid gör en soc anmälan eftersom ett barn är i hemmet (som sov igenom allt). På polisen lät det som att det inte är nån fara och att det är upp till soc om dom upptar anmälan och att dom isåfannafall vanligtvis ringer upp oss och ser om dom kan hjälpa oss på något sätt?
nu jag så fruktansvärt ledsen och nojig över detta med anmälan då jag aldrig varit med om något likande tidigare. vad har ni för erfarenhet om vad som kommer hända.
för övrigt är både jag och sambon vänner nu och insett att vi gjort fel, vi har båda fast jobb, dricker inte röker inte tar väl hand om våran son och har en trygg miljö