Vad betyder "om nom nom nom"
Har sett att en del skriver så på sociala medier, tex facebook.
Vad betyder det egentligen, "Omnomnomnom"?
Har sett att en del skriver så på sociala medier, tex facebook.
Vad betyder det egentligen, "Omnomnomnom"?
Jag har aldrig sett någon skriva så. Har inte facebook.
Heller aldrig sett men tänker någon äter
Så brukar britter skriva när något är gott. På svenska skulle det väl bli "nam nam nam" eller "mums". :)
hubba hubba zoot zoot
Haha, konstigt uttryck att skriva så om att någon äter
Undrar vem som kom på det.
Tack för svar!
Nomnom skriver man ofta när man äter något gott eller är avis på ens vänner som äter något gott men just om före brukar jag inte
Haha, konstigt uttryck att skriva så om att någon äter
Undrar vem som kom på det.
Tack för svar!
Ok, det blir ju lite konstigt att man skriver den engelska versionen när man för övrigt bara skriver på svenska.
Men nu vet jag vad det betyder.
"Om nom nom nom" låter väldigt fånigt, men det är väl egentligen inte värre än 'Nam nam" och "Mums fillibabba".
"Nom nom" hade jag tänkt att det var som svenskans "Nam nam".
Men det där OM Nom nom nom nom låter konstigt.
Men det kanske är som att "Haha" plötsligt skrivs som "Ahaha" på "svenska".
Vi får väl försöka vänja oss vid att "nam nam" numera heter "om nom nom nom" och att "haha" heter "ahaha".
"Nom nom" hade jag tänkt att det var som svenskans "Nam nam".
Men det där OM Nom nom nom nom låter konstigt.
Men det kanske är som att "Haha" plötsligt skrivs som "Ahaha" på "svenska".
Vi får väl försöka vänja oss vid att "nam nam" numera heter "om nom nom nom" och att "haha" heter "ahaha".
Ok, det blir ju lite konstigt att man skriver den engelska versionen när man för övrigt bara skriver på svenska.
Men nu vet jag vad det betyder.
"Om nom nom nom" låter väldigt fånigt, men det är väl egentligen inte värre än 'Nam nam" och "Mums fillibabba".
Ordet "nom" på Thailändska har 2 betydelser, "tuttar" och "mjölk"!
Jag har sett "nom nom" och förstått betydelsen och tycker det ser urfånigt ut!! Så säger väl ingen??? Har t.o.m föreställt mig vederbörande säga "nom-nom-nom" med en ovanligt ful min. Nästan lite Downs syndrom med för stor tunga. Hellre "nam-nam" om man nu absolut måste?? Är väl så man säger här och lär barnen?? Hellre typ då "mums", "smaskens" eller kanske "yummie" om man nu måste låtsats vara internationell.