• MeandHim

Barnvakt

Ensamstående mamma med en liten kille på 2.5 år med noll avlastning.
    Har nu hittat en tjej (15 år) som älskar barn och som varit barnvakt tidigare som jag skulle kunna tänka mig ?anlita?
    vad är rimligt att ge per timme? :) 

• Svar på tråden Barnvakt
  • Anonym (Vera)

Runt 100 kronor tycker jag. Men det beror lite på hur långa passen är och vad du har råd med. Om hon varit barnvakt tidigare kan du ju fråga vad hon fått då

• Dexter dot com

Beror på hur lång resväg hon har, hur hon tar sig till dig och hur många timmar det handlar om.

• MeandHim
    Anonym (Vera) skrev 2023-10-08 11:28:26 följande:

Runt 100 kronor tycker jag. Men det beror lite på hur långa passen är och vad du har råd med. Om hon varit barnvakt tidigare kan du ju fråga vad hon fått då

Hon har passat sina grannars barn, väldigt mogen och ansvarstagande har jag fått höra. Men tänker oxå 100:-/h blir kanske 1-2 timmar och när hon lärt känna sonen så kanske nån nattning.
  • MeandHim
    Dexter dot com skrev 2023-10-08 11:49:28 följande:

Beror på hur lång resväg hon har, hur hon tar sig till dig och hur många timmar det handlar om.

Hon bor i närheten så det går att cykla :) tänkte ett par timmar max och när de lärt känna varandra kanske en nattning så att jag kan gå ut och äta middag med en kompis, aw osv men att jag kommer hem tidigt. 
  • Sunflora

Runt 150 kronor/timme tycker jag är rimligt. Det blir inga pengar alls annars om hon bara ska vara där 1-2 timmar.

• Dexter dot com
    MeandHim skrev 2023-10-08 14:05:58 följande:
    Hon bor i närheten så det går att cykla :) tänkte ett par timmar max och när de lärt känna varandra kanske en nattning så att jag kan gå ut och äta middag med en kompis, aw osv men att jag kommer hem tidigt. 
    Då tycker jag att 100kr/h är helt rimligt.
Svar på tråden Barnvakt