• Anonym (120)

Vad är er anledning för att ha stor säng?

Jag har 120 säng och haft sen jag och barnens pappa gick isär. Då var barnen 2 och 8 år. Hände många gånger att de båda kom och la sig i min säng så vi var då 3 st men det gick bra.
    Nu har den äldsta flyttat hemifrån och den yngre går i gymnasiet så det är flera år sedan vi sov alla i samma säng.

Är nu tillsammans med en kille och hos honom sover vi i en 160 säng men vi klarar oss på mindre då vi alltid sover tätt. Att klara sig på 120 som jag har är egentligen inga som helst problem för oss. 

Tänker också på att i många andra länder så har de inte så breda sängar så vad är det med oss svenskar som gör att vi vill ha så breda sängar? 

Lite tankar så här på kvällskvisten :)

• Svar på tråden Vad är er anledning för att ha stor säng?
  • Anonym (...)

För att man kanske vill ha sitt space. Förmodligen.... :) haha!

• Anonym (.)

Vi har 160cm. Jag "gosar" tydligen gärna med armbågarna och knäna först om vi ligger för nära varandra. Min man anklagar mig för att vässa mina armbågar i smyg för de är tydligen sjukt vassa.

Mina svärföräldrar hade 180cm när svärfar levde. Medelhavsområdet.

• Anonym (Hej)

Vi vill kunna välja mellan ligga nära el inte. Plus blir varmt 

• Anonym (A)

Vill inte ligga trångt samt att det blir varmt

• Anonym (Fiffi)

Jag har en 120 säng och det funkar bra eftersom jag alltid som ensam. Visst går det att dela enstaka nätter ibland men inte blir det bra sömn då. Varmt, svettigt, kan inte ligga som jag vill. Enda orsaken till att jag inte har större säng är för att jag inte har rum med det, då skulle jag få välja bort soffan och det vill jag inte. Skulle jag sova med en person till varje vecka skulle jag behöva minst 160 cm bred säng, helst 180 eller större. Skulle gärna ha två 120 sängar bredvid varandra.  

• Anonym (Eh)

Var det inte en sånhär tråd för ett tag sen ?

Vill ha stor säng för jag avskyr att bli överhettad. Skulle gärna ha en 2,5 m bred. 

• elmadumle

Vi har alltid haft 180 säng, bytte för ett år sedan till 160, imorgon kommer den nya sängen som är 180, måste ha det där lilla extra utrymmet, blir galen på att mannen alltid kommer för nära när han sover;) 

• Anonym (motvals)

Enkelt . Vill ligga så långt från maken som möjligt utan att behöva separat sovrum

• Hjelm

Har en 140-säng på två. Funkar utmärkt. Det finns ändå rum till luft emellan om man skulle vilja det.

• Anonym (den eviga singeln)

När det kommer till singlar tror mycket handlar om status och att visa upp att man inte är singel eller tänker förbli så. Att man har ett aktivt sexliv fortfarande och hoppas på att få ett.
    I ett  långt förhållande är det mer förståeligt efter många år ihop, när man inte längre har något behov av att hångla nätterna igenom, fått sömnsvårigheter, olika tidsrytmer och klimakterium mm. Me som ung och nyförälskad är 120 perfekt!

Svar på tråden Vad är er anledning för att ha stor säng?