• Anonym (Ensam)

    Hur ska jag orka?

    idag tog jag slut. Känner mig helt förkrossad, ensam o utbränd
    hur ska man ens orka med allt det här?

    jag är en mamma t bla en son med missbruk. Jag har försökt hjälpa han i flera år. Men beteendet blir bara bättre tidvis. jag vet inte hur jag ska göra eller räcka till. 
    jag driver eget företag o har sen i våras haft problem med diskbråck i nacke. O delvis varit sjukskriven. Men jag har inte fått nån sjukpenning pga en massa fel i med mina papper från redovisningsbyrån. Men det ser iaf ut att börja klara upp sig nu.
    men så ramlade jag även illa på jobbet o bröt min fot o revben, det medförde att jag verkligen behövde vara sjukskriven. Men det gick ju inte eftersom jag fortfarande inte fått igenom nån sjukpenning.
    jag Har ett fysiskt yrke, men det var bara att hoppa iväg på kryckor o försöka jobba så gott det gick. Det gick inte bra. Men vad gör man. 


    för några veckor sen frontalkrockade jag med min bil påväg t jobbet. pga att jag mötte en förare på min sida av vägen. Det blev skrot av min bil o det har medfört att jag behövt låna bilar för att ens komma ut på mina jobb. Försäkringsbolaget tar verkligen god tid på sig att ta beslut om att han är vållande trots polisrapport osc osv. 


    sen skulle min dotter (tonåring) som är född med komplext hjärtfel op. Op gick inte som det var tänkt o nu står hon kanske inför en hjärttransplantation. vilket ju grämer sönder en mammas själ. Man blir bara så himla ledsen o orolig. 


    sen är ju även saken att jag är gravid med min nya sambo. men idag fick han nog av min son med missbruksproblem: som kom hem o var påtänd o störde när man precis somnat.
    nu är sambon borta, drog t nåt hotell. Sonen är utskickad
    jag känner mig så jävla ensam o jag orkar fan inte med mer nu. 
    Hur fan ska man orka med allt? 

  • Svar på tråden Hur ska jag orka?
  • Anonym (Ensam)

    Samtidigt ska man bråka med skola som inte förstår dotterns ork osv. Jag ska köra sonen t o från avgiftnimg o möten 
    jag ska vara en glad o positiv entreprenör på jobbet
    jag ska sköta allt kring mitt företag 
    dom andra barnen ska också få uppmärksam 
    sambon ska vara nöjd o ha en glad gravid tjej
    men jag orkar inte vara glad mer nu. Jag vill bara fly allt jag också

  • Matildatilda

    Har inget råd att ge men vill ändå skicka en kram och säga att i mina ögon är du stark ❤️ Det är inte konstigt att du känner att du vill fly och det är rimligt och okej att inte orka vara glad nu. 

  • Anonym (Ensam)
    Matildatilda skrev 2023-10-10 02:01:34 följande:

    Har inget råd att ge men vill ändå skicka en kram och säga att i mina ögon är du stark ❤️ Det är inte konstigt att du känner att du vill fly och det är rimligt och okej att inte orka vara glad nu. 


    Ja jag vet egentligen inte vad jag ville med inlägget. Men tack ❤️  det värmer
  • Anonym (33)

    Kram. Jag förstår hur det känns, har också barn med problem 

  • Anonym (Ensam)
    Anonym (33) skrev 2023-10-10 03:36:57 följande:

    Kram. Jag förstår hur det känns, har också barn med problem 


    ❤️ allt o alla  kring en blir drabbat
  • Anonym (Fnkf)

    Vad hemskt. Vet inte ens vad jag ska säga. Skickar en stor kram 

Svar på tråden Hur ska jag orka?