Ex frun vill att de gör aktiviteter tillsammans med barnen
Hur normalt är detta.
De är skilda, hon vill nu att min sambo och hon ska göra saker med barnen som de gjorde när de var gifta
Hur normalt är detta.
De är skilda, hon vill nu att min sambo och hon ska göra saker med barnen som de gjorde när de var gifta
Känner flera som firar jul, födelsedagar och semestrar mm ihop med barn, ex och nya partners. Barnen verkar tycka det är jätteskönt med föräldrar som är vänner och umgås.
Det är helt normalt. Bra för barnen att föräldrarna kan umgås.
Nu handlar det inte om att andra ska vara närvarande utan det handlar om att de ska umgås som en " kärnfamilj"
Nu handlar det inte om att andra ska vara närvarande utan det handlar om att de ska umgås som en " kärnfamilj"
En del gör så. Har de inte gjort det förut och det nu plötsligt kom upp som en idé anser jag det vara lite märkligt.
Har man nya partners behöver man tänka ett par varv hur saker ska fungera.
Vi har varit sambos ett par månader, det är det som är konstigt att hon får nya ideer hela tiden
Vi har varit sambos ett par månader, det är det som är konstigt att hon får nya ideer hela tiden
Det är rätt vanligt i mina kretsar, såvida inte föräldrarna är totala fiender. Barnen tycker det är kul och det är bra för dem att se att föräldrarna kan umgås som vanliga människor. Och, ja, de är ju fortfarande familj på något sätt även om de inte bor ihop.
Vi har t ex firat jul och födelsedagar med mina syskons pappa med fru i alla år. Vi trivs väldigt bra tillsammans allihop.