• Trossens mamma

Ute med fondvägg?

är det ute med fondväggar nu eller kan man måla en? eller ska man måla hela hallen i en enhetlig färg?

sen undrar jag ...eller jag tycker mej sett nåt som påminner om en bård men den går fel väg. de lär vara "inne" å göra nåt sånt nu
    vad sjutton heter det. vet nån?
    *Stolt mamma och Ålänning*
  • Svar på tråden Ute med fondvägg?
  • CEEN

varför bry sig om det är modernt eller inte? tycker du det är snyggt och du vill ha det så gör en då.

Jag tycker att är det rätt färg och passar in så kan det vara riktigt snyggt.

• Miamaria77

Fick nya Elle interiör idag och där står det om fondväggar. Tapeter med coola mönster kanske är ett alternativ till färg?

• Idun

Håller med. Du gör väl som du tycker är snyggt! Själv tycker jag dock inte att man behöver vara så rädd för mönster och färger så jag hade nog målat hela hallen. (He he, har faktiskt fondvägg själv i hallen och gillar det där.) Beror lite på hur hallen ser ut?

• Cia o krabaten

Tror att det är mera inne med fondvägg i tapet än målat i en färg.
    Var på färg/tapet affär förra veckan och såg massor med exempel på "vågade" mönster på tapet som fondvägg.
    Skitsnyggt faktiskt!!

• Barbalala

Har oxå hört att det är ute med fondväggar... Men jag tänker inte bry mig om det.
    Nu när vi flyttar ska jag ha en fondvägg i vardagsrummet + resten i café latte-färg och det är tydligen oxå HELT ute.. Ja , ja...

• 1mamma

det är HELT INNE!!!!! se bara på färgafären de har hela böcker bara med fondväggar...

• brinkly

Tror också att tapetfondvägg är mer på tapeten ha ha.
    Men som sagt man gör det man tycker är snyggt. Är rummet litet varför inte göra hela rummer. Det är ju lätt att göra om när man tröttnar. Lycka till!

• Kadorran
    Vi ska göra Fondväggar i vår nya Lya...snyggt ju
    Älskar mina Barn ni e mitt allt....*L*
  • Lynn84

Om man hela tiden ska bry sog om vad som är inne eller ute (vilket ändras vecka för vecka känns det som) så skulle det ju bli väldigt dyrt. Jag älskar oxå inredning precis som ni.

Jag gjorde så att jag satte mig ner och tänkte grundligt igenom vad det är jag verkligen tycker om. Vad tyckte jag om innan. Vad får mig att må riktigt riktigt bra osv.
    Mitt svar blev = Fransk lantstil blandat med amerikansk kuststil. Vitt + brunt.
    Så härligt!!! Och jag tänker absolut inte bry mig om vad som egentligen är inne eller ute.

Nu faller det sig ju endå så att den franska lantstilen är hur het som helst...men en då.

Så gör alltid det ni själva tycker är snyggt och som ni trivs med, oavsett om det var trendigt i förgår men fullt i dag.

kram på er!!

Svar på tråden Ute med fondvägg?