• Natalina1451

För lite fostervatten vid kub?

Som rubriken lyder sa barnmorskan på kub idag att hon tyckte det kändes som att det var för lite fostervatten. Hon sa att det inte gick att mäta exakt men det var hennes magkänsla direkt när hon fick upp bilden att det såg lite för trångt ut för tiden 12+1.

Allt annat menade hon såg bra ut, det fanns vätska i magsäcken och även i urinblåsan precis som det ska. Hon kunde inte säkert hitta 2 njurar men den ena kunde hon se och den såg normal ut. 

Bilderna och filmerna från undersökningen skulle skickas till ansvarig läkare och nytt ultraljud bokades in för vecka 15+0 för att följa upp detta. 

Hon ringde även upp mig efter hon pratat med läkaren som menade att det nog inte är någon större fara men jag kan såklart inte släpp detta. Känns som en väldigt dålig prognos.. 

kunde inte heller räkna ut sannolikheten för
    kromosomavvikelser för blodproven hade inte kommit in än men när hon mätte nackspalten blev det 1,4 1,6 och 1,7? 

är det någon med erfarenhet som kan stilla min oro? Vad är en normal nackspalt? Hjälp en orolig mamma. 

Svar på tråden För lite fostervatten vid kub?