• Sunflower89

Lämna killen -behålla eller abort?

Har tappat känslorna för min partner och känner för de mesta avsky mot honom. Detta har hänt utan ngn speciell anledning, kemin saknas väl och hormonerna är väl hej vilda.. Varit påväg åt detta hållet ganska länge men inte velat inse det. 
    Är 34 år,  velat ha barn länge och drömt om en kärnfamilj som inte blir verklighet om jag behåller. 
    Är gravid i kanske v 6? 
    Vet inte om jag borde behålla, äntligen få en liten samt så skulle det bli en bra pappa till barnet.

Eller är det bättre att göra abort och hoppas på att träffa rätt partner hyfsat fort och då få sin dröm familj? 

Någon som vart i samma situation och inte heller vet ut eller in? 

• Svar på tråden Lämna killen -behålla eller abort?
  • Maac

Skaffa inte barn för att stanna med en partner du inte älskar och vill leva med. Hur vanligt det än är, så är det jävligt tufft att separera och ha barn varannan vecka.

Såklart är det lätt att säga till någon som inte redan är gravid. Bara du vet vad som känns rätt för dig, men ovan är mitt generella tips.

• Maymom

Du har ju tid på dig. Du hinner träffa nån annan. Du hinner även skaffa barn själv om du inte träffat nån om typ 3 år.
    Även om han är en bra pappa så innebär det ju ändå att du är fast med honom i 20 år framåt. Tänk om du träffar nån om 2 år. Då är det skönt att kunna tänka på er familj och slipa anpassa sig efter exet hela tiden. 

Sen går det såklart att behålla också, framförallt om fadern till barnet är vettig, hade du sagt att han behandlar dig illa hade jag helt klart förespråkat abort. 

men förstår att det är ett svårt val. Bra att bolla tankarna lite innan du bestämmer dig.

• Sunflower89

'Råkade'  bli gravid och är nu i vecka 6. 0 känslor för killen så förstår ju att jag kommer bli ensam med den isåfall för kan inte leva utan känslor.

Så valet är väl 1 behålla och leva som ensamstående. Velat ha barn länge men aldrig försökt/hittat rätt partner.
    Men då blir inte drömmen om en kärnfamilj sann uaf.

Nr 2: abotera och leta vidare, fortsätta leva livet som innan.

• Sunflower89

Absolut är ju det att han skulle vara en bra pappa, och ställa upp. Väldigt snäll kille och absolut inte elak på något vis, men känslorna finns inte där.

Är ju 34 år nu och de är klart finns väl tid än att få en egen familj med allt det man drömt om. De kommer ju inte bli verklighet om jag behåller 

Är väldigt ambivalent ena delen av mig vill ha barnet för att de är något jag drömt om länge och andra delen vill att det skall försvinna så att jag kan fortsätta mitt liv som vanligt samt hitta rätt partner..

• fjanten

Du får fundera på vilket alternativ du är mest intresserad av, och väga det mot risken att det inte blir, och göra någon form av beräkning på vad du bör göra utifrån det.

1. Göra abort. Träffa en ny person som du VILL vara med och skaffa barn med. Skaffa barn med personen.
    2. Som 1 - fast det blir inga barn p.g.a. svårt att bli gravid.
    3. Göra abort. Träffar ingen ny. Skaffar barn på egen hand via donator.
    4. Som 3 - fast det tar sig inte och du blir inte gravid.
    5. Behålla graviditeten. Ha umgänge med pappan flera gånger i veckan så han lär känna barnet. Sakta utöka tiden till övernattningar. I slutändan landa på 50/50-fördelning. Vara bunden till pappan så länge barnet är omyndigt. Förhålla dig till honom och hans ev. nya partner med allt vad det innebär. Din ev. nya partner måste också förhålla sig till det hela, och ni behöver förhålla er till hans eventuella ex och deras barn.
    6. Behålla graviditeten och hålla ihop familjen AB för barnets skull.

Det finns såklart massor av fler varianter på hur det hela kan gå, men du behöver försöka tänka dig in i olika varianter och välja det som i slutändan känns bäst/minst dåligt. 

• Ms anybody

Jag kan säga så här.. jag var gravid 36 år gammal. Sambon var inte redo så gjorde abort.trots jag ville behålla. Sen 2 år senare ville han ha barn. Vi försökte i 2 år med vanligt samlag sen gjorde vi ivf i 3 år. Inga barn och jag ångrar det varje dag. Så mitt råd är att ta inte förgivet att du kan få barn senare. Det kan vara nu eller aldrig. 

Svar på tråden Lämna killen -behålla eller abort?