• Pokergirl

Systerur/sjuksköterskeklocka

Min brors sambo tar sjuksköterskeexamen och därför söker vi efter en klocka att ge henne, en sån där som man kan fästa i kläderna. Hittar ingen finare på nätet, bara budget för ett par hundralappar, var hittar man fina klockor?

• Svar på tråden Systerur/sjuksköterskeklocka
  • Miiiaaa

Jag är sjuksköterska och sambon ville köpa mig ett sånt ur!

De äkta systeruren kostar oftast en rejäl slant och är både tunga och inte särskilt snygga.
    Nej jag köpte en på guldfynd, tror att vi gav under 200 för den. Det var en liten nätt rund sak, silverfärgad....

Jag är jättenöjd, en tung klocka är bara ivägen....

• Springsteen

jag fick köpa min själv i en klockbutik.. (många klockbutiker har dem) kostar runt 500kr.. annars vet jag att det finns en budget variant i en brochyr som säljer namnbrickor... adressen är något sånt som www.namnbrocher.se eller sånt..sökt på google.. ska söka lite oxå o säga till om jag hittar...

• Springsteen

ska kanske säga det att min för 500 är inte tung!!!

• Miiiaaa

Alltså den jag köpte på guldfynd är en "nyckelringklocka" som är inne nu, såg i reklamen idag att de hade någon nu i kaninform, men de har ju vanliga runda oxå!

• Pokergirl

springsteen> Vad är det för märke på din? Vi funderar på en klocka för dryga 1000-lappen eftersom vi är några som ska gå ihop.

• Miiiaaa

Aha, missförstod, jag trodde att du ville ha budgetklocka.... sorry!!

• Springsteen

vet inte... men den har en bred länk och hänger inte i en kedja... har den på jobbet så jag kan tyvärr inte gå och kolla heller... Vissa går nog att växla mellan kedja runt halsen och kedja som den hänger i på bröstet.. men i o med att det finns ganska många patineter som gärna vill dra i kedjor runt halsen som hänger ner och det är inte speciellt hygienskt heller, så de man sätter på bröstet bättre... Vet att den finns lite överallt i klockbutiker, men man måste fråga efter dem ibland..

• felicityporter
    etthundrakronor.se har skitcoola systerur i flera fräscha färger. De är tillverkade i silikon, vilket kanske inte var det som efterfrågades i tråden, men det är verkligen att föredra framför andra alternativ med tanke på hygienkraven som ställs. Jag jobbar själv i branschen och har en sån i silikon och kan intyga att det är guld värt att kunna tvätta av den lätt. Skulle man tröttna på färgen eller vill ha olika att matcha olika kläder är det dessutom bara att byta till ett annat skal för 15 spänn, man behöver inte köpa ett helt nytt ur. :)
Svar på tråden Systerur/sjuksköterskeklocka