• Coda

    Flytta till Ekerö - men hur är det att åka kommunalt?

    Hej,
    Idag bor jag, min sambo och vår nyfödda son ganska centralt i Stockholm men tyvärr på väldigt liten yta. Vi vill nu flytta till större och har då kollat på just Ekerö, men innan vi tar beslutet att flytta ut skulle jag vilja höra era åsikter. 

    Det gäller framför allt trafiken, jag har förstått att det är runt 60-90 minuters kö i rusningstrafik, om man kör bil. Men om jag skulle åka kommunalt, hur lång tid tar det då för mig att åka från Ekerö Centrum till Brommaplan? Hur lång tid tar färjan på morgonen in till Stadshuset? Jag jobbar vid T-centralen och har tyvärr ingen möjlighet att jobba hemma så jag kommer få åka in i princip varje dag. Jag är ganska aktiv av mig, så att köra någon form av hybrid kanske hade funkat med att cykla/ta färjan.

    Eftersom vi precis fått barn är jag även nyfiken på förskolor och skolor, är dem bra där ute? 

    Finns det något område ute på Ekerö man ska undvika? och varför?

    Något annat som är härligt eller mindre härligt med Ekerö i min tid i livet? Går på pappaledighet i början av 2024. 

    Tacksam för all hjälp jag kan få kring mitt beslutsfattande om att flytta ut! Cool
    Har växt upp i småstad och har - tills jag flyttade till Stockholm - för 4 år sedan, saknat att bo nära naturen.
  • Svar på tråden Flytta till Ekerö - men hur är det att åka kommunalt?
  • Anonym (Hanna)

    Har åkt mycket ut på öarna och trafiken är sådär kan man ju säga. Minsta störning så blir det stopp. Rätt vad det är krånglar bron och då kommer man ingen vart över huvud taget, 

    Föredrar själv att bo vid spårbunden trafik då det är mindre störningskänsligt.

Svar på tråden Flytta till Ekerö - men hur är det att åka kommunalt?