Tips och råd-öppen relation?
Hej!
Jag och min partner träffades för 3 år sedan precis efter min separation med exmaken. Vi blev blixtförälskade nästa direkt och blev ett par. Men det var inte så lätt. Sedan dess har vi haft det upp och ner och väldigt stormigt i vår relation ända sedan start. Vi bråkar mycket. Jag har så lätt att känna mig kvävd i relationen och tycker att det är viktigt att träffa vänner och släkt. Vill ofta ut o festa med kompisar och har fullt upp med jobb, så vi ses inte så ofta. Men jag är verkligen kär i honom och han är den enda som jag vill ha. Han säger detsamma, men att han vill ha mer sex och närhet än vad jag kan ge. Det gjorde att han gav ett förslag häromdagen. Han frågar om vi ska prova en s.k öppen relation, där han dejtar och har sex med andra, och att jag givetvis får göra detsamma.
Nu vet inte jag riktigt vad en öppen relation innebär? Bör man ha ramar och regler för vad som är ok och inte ok? isåfall vilka är bäst? Vad bör man se upp med?
Finns det inte risk med att man förlorar honom om han dejtar andra och träffar någon annan han blir kär i?
Jag frågar om han vill bryta med mig helt, men det vill han absolut inte.
Nu behöver jag eran input, era råd och tips tack!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-10-15 19:00
*Puffar*