• MilagroP

    3 MA på raken & stor sorg

    Hej,
    Jag har upplevt tre missfall på ett år, och jag känner mig verkligen överväldigad av hur jag ska hantera detta. Enligt de medicinska undersökningar vi har genomgått på sjukhuset verkar det inte finnas något "fel", och de råder oss att försöka igen.
    Jag har en nära grupp vänner, sju tjejer varav två redan har barn och tre väntar sig barn. Det är otroligt smärtsamt att höra om deras vardag och samtidigt vara medveten om allt jag har förlorat. Jag önskar verkligen att jag kunde känna glädje för deras skull, men ibland känner jag att jag håller på att få panik när vi träffas och samtalen tar en smärtsam vändning.

    Är det någon som gjort en liknande resa & har tips på hur man kan hantera livet i en sån sorg?

    Fatima
  • Svar på tråden 3 MA på raken & stor sorg
  • Anonym (Hej)

    Låt kroppen få vila lite. Jag har haft tre missfall/ma på raken Sen kom sonen som snart blir 1. Det kan gå vägen me. Låt kroppen och själen repa sig. 

  • Anonym (Matilda)

    Hej!
    Missfall är vanligare än vad man tror. 
    När jag och min man började försöka fick vi fyra missfall på raken, sen blev jag gravid igen och födde en fin frisk pojke. 
    När vi försökte med syskon fick jag ytterligare tre missfall men är nu gravid i v 27.
    Vi har hanterat det så att vi har Ignorerat graviditeten så gott det går fram tills det är mer säkert. Först efter 12 veckor har vi lite smått vågat prata om det och hoppas.
    Lycka till! 

Svar på tråden 3 MA på raken & stor sorg