• Anonym (F)

Npf—anpassat litet kalas, kan ni hjälpa mig med tips?

Min dotter fyller snart 8år. Hon har npf.
    Tyvärr har hon inte så många vänner, det blir kanske Max 4 st som kommer.
    Känner det är viktigt att vi har några uppstyrda lekar/aktiviteter för att det ska bli så bra som möjligt.

Tar tacksamt emot alla tips🙏🏻( har usel fantasi själ)

• Svar på tråden Npf—anpassat litet kalas, kan ni hjälpa mig med tips?
  • Anonym (F)

Ja, varför inte. Hoppas det inte blir för kallt bara😊

Anonym (Boll) skrev 2023-10-17 10:44:50 följande:

Kubb?

• Anonym (Mina ideér)

Dansstopp, sätta knorren på grisen och fiskdamm har jag själv tänkt köra på min snart 7-årings kalas. Om man gör fiskdamm är det kul om de ibland får fiska upp något oväntat så de får sig ett skratt. 

• Anonym (e)

Utgå från vad svårigheterna är, så vad är svårigheterna? Anpassa för något så allmänt för NPF är svårt om man tipsar om orelevanta punkter för ditt barn problem ;)

• Anonym (Boll)
    Anonym (Mina ideér) skrev 2023-10-17 11:00:02 följande:

Dansstopp, sätta knorren på grisen och fiskdamm har jag själv tänkt köra på min snart 7-årings kalas. Om man gör fiskdamm är det kul om de ibland får fiska upp något oväntat så de får sig ett skratt. 

Fiskdamm är spännande för små barn, samma med att gömma saker i hemmet,  trädgården, eller i skogen så får barnen leta efter sakerna sen.
  • Anonym (Boll)

Kanske nån bra film också?

• Anonym (F)

Det har du rätt i. Svårigheterna ligger i att vara flexibel. Blir det inte som hon tänkt sig blir hon ledsen o kanske arg. Känner sig väldigt lätt utanför 

Anonym (e) skrev 2023-10-17 11:21:08 följande:

Utgå från vad svårigheterna är, så vad är svårigheterna? Anpassa för något så allmänt för NPF är svårt om man tipsar om orelevanta punkter för ditt barn problem ;)

• Anonym (F)

Tack för tipset!Fiskdamm är för barnsligt tycker dottern numera

Anonym (Mina ideér) skrev 2023-10-17 11:00:02 följande:

• Anonym (F)

De flesta i hennes klass brukar bjuda på lekland så ribban känns?hög? men min dotter vill ha det hemma för att inte alla som varit här o sett hennes hem

• Anonym (Lilly)

Kanske ett pysselkalas? Eller att ni gör cup cakes, fixa lite olika saker att ha på så får alla dekorera sin egen. 

Skattjakt brukar vara poppis i den åldern, rita en skattkarta och låt dem leta efter ledtrådar. Om hon inte är känslig för höga ljud så kan du klippa sönder skattkartan och lägga bitarna i ballonger som de sen har sönder. 

Vad gillar din dotter att göra?

Jag tänker att man styr kalaset till saker hon tycker är kul. Ni kan ju ha femkamp där alla vinner och får godis efter varje utmaning. 

• Anonym (F)

Tack för tipsen🤗
    Hon gillar o pyssla det gör hon.. hon har någon killkompis hon vill bjuda också vet inte om han hade tyckt om det. Vill att alla ska trivas så hon blir nöjd med sitt kalas.
    Skattjakt kan nog bli populärt😃

Anonym (Lilly) skrev 2023-10-17 14:21:29 följande:

Kanske ett pysselkalas? Eller att ni gör cup cakes, fixa lite olika saker att ha på så får alla dekorera sin egen. 

Skattjakt brukar vara poppis i den åldern, rita en skattkarta och låt dem leta efter ledtrådar. Om hon inte är känslig för höga ljud så kan du klippa sönder skattkartan och lägga bitarna i ballonger som de sen har sönder. 

Vad gillar din dotter att göra?

Jag tänker att man styr kalaset till saker hon tycker är kul. Ni kan ju ha femkamp där alla vinner och får godis efter varje utmaning. 

Svar på tråden Npf—anpassat litet kalas, kan ni hjälpa mig med tips?