Ensamma vid jul
Hej! Jag och sonens pappa och precis separerat så jag har sonen på heltid nu. Pappan är väl inte riktigt mogen för detta lvi tyvärr. Men jag vetinte hur vi ska göra vid jul. Vi har alltid umgåtts med hans familj och släkt. Min pappa bor inte i Sverige och min mamma har jag ingen kontakt med. Hon har och har alltid haft stora alkholproblem. Det är något som har gjort att hela vår familj/släkt har kommit ihop sig. Mina syskon har jag heller ingen relation till idag. De tyckte att jag tog våran mammas parti för några år sedan. Så dom tycker att jag har valt mitt liksom. Men när jag själv fick barn förstod jag mer hur dom menade och har idag ingen relation med henne. Det var och är inte hållbart. Vi har alla år innan firat jul med sonens pappas familj och släkt. I år har jag inget att erbjuda sonen. Ingen familj eller tomte. Det gör så ont i mig. Vill att han ska ha en underbar jul såklart. Tanken är väl att han får fira med sin pappa som vanligt. Men jag blir helt förstörd av tanken att inte få vara tillsammans med sonen på jul. Själviskt jag vet. Känner mig så ensam bara och misslyckad.