• Anonym (Sjukligt)

Jämt sjuk nuförtiden

Nu sitter jag här med magvärk och värsta halsbrännan igen, gär inte ens ligga ner och sova. Förr var jag aldrig sjuk men efter coviden dök upp i samhället hände nåt. Har sen 2 år tillbaka haft minst 1 sjukdag i månaden och det är olika saker. Allt från långdragna förkylningar, migränanfall( aldrig haft förr!) Magproblem och refluxproblem till värk i kroppen på olika ställen. Blivit mer fumlig också min sommar spenderades i hemmet då jag lyckades först tappa en kniv i foten och den hann knappt bli bra så ramlade jag med cyckeln och fick en invärtes blödning i knäet. Känns hopplöst har inte haft en full lön på 2 år pga allt ex. 
    O jo höll på glömma mina dömnproblem har blivlt mycket värre så får gå på sämnmedicin ibland oxå. Kan allt bero på efterverkningqr av covid typ nrdsatt immunförsvar? Eller har jag bara blivit gammal?
    Hur ofta är ni sjuka? Blivit mer sjuka sen covid kom?

• Svar på tråden Jämt sjuk nuförtiden
  • Anonym (www)

Utgår från att du frågat vården om detta? Det finns ju en del som fått långtidscovid (jag vet om 3 stycken). 

• Anonym (Sjukligt)
    Anonym (www) skrev 2023-10-20 07:02:45 följande:

Utgår från att du frågat vården om detta? Det finns ju en del som fått långtidscovid (jag vet om 3 stycken). 

Nej det har jag inte bara kontaktat dom angående krämpan,jag har,just då. Blivit en del kontakter men ingen verkat reagera över den mer täta kontakten med vården  utan bara fått råd o tips  utifrån det jag behöver just då. 
    Dock har jag läst om långtidscovid o tycker inte riktigt det stämmer in är inte mer trött o andfådd, ej heller har jag mer hjärtklappning t.ex
  • Anonym (Covid)

Har du tagit sprutorna? Många av de som tagit dem är sjuka ganska ofta nu för tiden.

• Anonym (Sjukligt)
    Anonym (Covid) skrev 2023-10-20 13:16:03 följande:

Har du tagit sprutorna? Många av de som tagit dem är sjuka ganska ofta nu för tiden.

Jo alla 4. Däremot så hjälper dom när jag har covid för blir knappt sjuk alls då😅 mannen o sonen som bara tagit 3 resp. 2 sprutor blir mkt sjukare
Svar på tråden Jämt sjuk nuförtiden