• Anonym (qwerty)

Att inte ha insta/snap med många poäng/följare

Jag är 25 år gammal men har knappt använt snap eller instagram. Jag har varit så ensam att jag inte behövt ha någon av dom, har klarat mig på messenger liksom. Nu när jag inte vill vara såhär ensam längre så ställer det till det att ha så låga snappoäng och ingen instagram överhuvudtaget. Jag skäms när jag ger ut min snap och har även fått frågor som om jag tappade bort mitt riktiga konto? Jag vet inte hur jag ska byta kontaktuppgifter med en person utan att skämmas. Det lyser säkert igenom att jag är en väldigt ensam person vilket gör att folk undviker en ännu mer :/

• Svar på tråden Att inte ha insta/snap med många poäng/följare
  • Sk007

Jag trodde att det var det omvända som gällde. 
    Att ju flera följare man har på insta och ju fler man har på snap desto ensammare är man.

Jag hade snap i 3 minuter innan jag idiotförklarade appen och alla dess användare. 

Insta har jag för att följa två som jag tycker är roliga.
    Dagligen får jag blocka skit som dyker upp som jag inte vill se mer av. Väldigt störig app det också.

Jag håller inte kontakten med någon via insta.

• Anonym (Eh)

Du får ju inte fler kompisar för att du har mer poäng. Du börjar i den änden att du skaffar vänner, sedan kan du lägga till dem i någon app om du vill, sedan skriver ni till varandra. Inte så svårt.

Fattar inte varför man skulle skämmas....? Seriöst, är det så här ni ungdomar ser på andras värde? Att det som spelar roll är hur många sketna digitala poäng man har?? De som ställer idiotiska frågor om ditt konto behöver du inte bry dig om. Du behöver inte förklara eller försvara. Svara sakligt, diskutera inte. Fullständigt irrelevant faktiskt.

• Anonym (Gepard)

Jag har bara snap för att göra olämpliga saker, det är inget vidare seriöst sätt att ha kontakt med folk på.

Om jag nu hade det för att ha kontakt med folk över så hade jag bara sagt att jag är selektiv och lägger till de som jag vill ha där bara.

• Anonym (Jennifer)

Nu är jag visserligen liite äldre än dig (29) men jag har aldrig använt varken instagram eller Snapchat. I min vänkrets som är mellan 25-30 så ringer vi helst varandra eller smsar. Bland de jag känner uppfattar jag det inte heller som att det skulle vara något positivt att håll på för mycket med sociala medier, snarare tvärtom. 

Svar på tråden Att inte ha insta/snap med många poäng/följare