Förlorad sexlust EFTER slutat dricka.
Hej alla här!
Har ett väldigt konstigt bekymmer. Efter ett antal år där jag druckit på tok för mycket, lyckligtvis utan att bli "riktig alkoholist", slutade jag tvärt för några månader sedan. Det gick lättare än väntat. Önskan att dricka försvann efter ett par veckor men det var inte det enda som försvann. Numera har jag inte någon sexlust överhuvudtaget. Helt borta! Jag tycker fortfarande att min sambo är vacker och jag älskar se henne naken. Fortfarande efter 20 år så blev jag upphetsad av att bara se henne i duschen och sexlivet var väldigt bra för ett par kring de 50. Nu funkar ingenting.
Jag blir inte upphetsad av min sambo fast hon fortfarande är en riktig gobit även om vi smeks och kramas, porr funkar inte och ingen annan stimulans heller. Ser jag en "läckerbit" på stan till exempel så reagerar jag inte medan jag förr kunde "spana lite" så att säga. Jag är helt likgiltig inför sex. jag tänker inte ens på det längre och förr tyckte jag nästan att det var allt jag tänkte på. När jag söp hade jag nog mer sexlust än många andra i min ålder, både när jag var nykter (jag drack inte varje dag) och påverkad samt att jag kunde vara enormt "dagenefterkåt" emellanåt.
Den enda förändringen jag gjort är att ta bort alkoholen ur mitt liv och enligt all känd vetenskap borde ju allt vara tvärtom. Alltså att man tappar sexlust av alkohol osv men för min del tycks det varit precis tvärtom.
Någon som har något förklaring kring detta. Som själv varit i samma sits eller känner någon som har? Fan, det är ju nästan så man får åka och handla en flaska Gin snart annars, eller?